20 Eylül 2010 Pazartesi

MOURINHO: İNANCI OLAN BİRİYİM


Jose Mourinho tanrıya olan inancından özel yaşamına kadar bir çok konuda bir katolik dergisine açıklamalarda bulundu. Dergi önümüzdeki günlerde piyasaya çıkacak.

Röportajından öne çıkan bir kaç noktayı sizlerle paylaşayım.

"Ben inanan biriyim. Her yıl en az 1 kere Fatima'yı(Katolik inancında yeri olan, 1917 yılında Portekiz'de 6 ay içinde 3 çobana gözüken ve mucizeleri olduğuna inanılan) ziyarete giderim. Eşimin bana hediye ettiği haçlardan birini de mutlaka yanımda taşırım." diyor Mourinho.

2 yıl önce Reggio Calabria valisi Giuseppe Scopelliti ile yaşadığı tartışmaya da deyiniyor. Inter'in Reggina ile oynadığı bir maç sonrası engelli bir çocuğa eşinin kendisine hediye ettiği haçlardan birini veren Mourinho'ya vali Scopelliti tepki göstermişti. Mourinho'nun çocuğa para verdiğini zanneden Scopelliti daha sonraysa özür dilemişti. Mourinho bu konuyla ilgili olarak "Bir yanlış anlaşılma olmuştu. Benden özür diledi ve konu kapandı. Ben çocuğa eşimin bana verdiği ve 4 yıldır cebimde taşıdığım haçı hediye etmiştim." diyor.

"Kötü talihe karşı ne yaparsın, onu nasıl yenersin?" sorusuna ise Mourinho "Tabii ki duayla!" yanıtını veriyor. Dua etmeyi ve tanrıya inanmayı Mourinho'ya annesi öğretmiş. Annesi, özel biri Mourinho'ya tanrıyı sevmeyi aşılarken, babası da futbolu sevdirmiş. Eski bir kaleci olan babasının hayatının futbol olduğunu söyleyen Mourinho ona çok şey borçlu olduğunu belirtiyor. Eşinin de her zaman kendisinin yanında olduğunu ifade eden Portekizli "Gerçek bir aile nerede, hangi şartlar altında olursa olsun birbirine bağlı olan ailedir. Ben de mükemmel bir aileye sahibim. Çok mutluyum. Eşim ve çocuklarım hayatımın en önemli parçaları." diyerek sözlerine devam ediyor.

Portekiz'in Setubal şehrinde doğan Mourinho "Köklerim orada. Ben de her yaz oraya gidiyor ve fakir çocuklara futbolu öğretiyorum. Hayat bana çok şey sunuyor. Bu anlamda şanslıyım. Ben de hayattan aldıklarımın bir kısmını ihtiyacı olanlara dağıtıyorum" diyor.

Portekizli geçen sezon Inter'in Bari ile 1-1 berabere kaldığı maçın 29. dakikasında oyundan aldığı Sulley Muntari'yi oruç tuttuğu için eleştirmişti. O dönem yaptığı açıklamaları tekrarlıyor Mourinho, "O sıcakta oruç tutması bence yanlıştı. yaz ayları futbolcuların oruç tutması için uygun bir zaman değil. Oruçlu olduğu için performansı düşüktü ve oyundan almam gerekti. Yoksa kimsenin inançlarına karışmam." diyerek sözlerini noktalıyor.

Hiç yorum yok: