14 Ekim 2009 Çarşamba

SERIE A'DA REKOR YABANCI

Seyir zevki her geçen yıl daha da azalan Serie A'ya Kaka ve Ibrahimovic gibi yıldız isimlerin de ayrılmasıyla ilgi daha da azaldı. İtalyanlar da bunun farkında. Hem lig hem de futbolcu kalitesi açısından arayışlara girdiler. Ülkenin en büyük sorunlarından biri yabancı futbolcu sayısının her geçen yıl daha da artması. Ligde bu sezon rekor yabancı sayısı açıklandı. 1995-96 sezonunda 67 olan yabancı sayısı bu sezon 233'e çıktı. Bunların büyük bir çoğunluğunu da Güney Amerikalılar oluşturuyor. 42 Arjantinli, 39 Brezilyalı, 14 Uruguaylı'nın yanısıra 15 de Fransız futbolcu top koşturuyor. En fazla yabancı futbolcusu olan takımsa Inter. Mourinho 22 yabancı topçuya sahip. Onu 18'le Udinese, 17'yle Roma ve Lazio, 10'u Arjantinli olmak üzere 14'le Catania izliyor.

Bu isimlerin birçoğu kendi ülkelerinin milli takımlarında forma giymeyen isimler. İşin ilginç tarafı İtalya futbolcu ihraç eden bir ülke değildir. Mesela şu anki İtalya milli takım kadrosuna baktığınızda Toni(Bayern Münih) ve Rossi(Villarreal) dışında ülke dışında forma giyen oyuncu yok. Hadi Liverpool'da oynayan Dossena ve Aquilani'yi de sayalım. Hem yurtdışında oynayan çok az sayıda futbolcu var hem de ülkede rekor sayıda yabancı futbolcu oynuyor. İtalya Futbolcular Birliği Başkanı Sergio Campana da bu duruma dikkat çekiyor. Campana "Geçmişe dönmek zorundayız. Yabancı futbolcu sayısı kısıtlanmalı. Aksi halde bu durum her geçen yıl futbolumuza daha da zarar verecek" diyor. Ben de geçtiğimiz günlerde yazdığım "Türk Futbolu İçimi Karartıyor" başlıklı yazıda buna değinmiş ve "Yabancı oyuncu sayısı azaltılmalı. 6+2 kuralını getiren ve destekleyenler de bu başarısızlığın arkasındaki en büyük suçlulardır" demiştim. Halen o düşüncemin arkasındayım. Bize de İtalya'da olduğu gibi fazla ama kalitesiz yabancılar geldiği sürece futbolumuz gelişmeyecek. Bu durum sadece alttan yetişen yetenekli gençlerin önünü tıkamaya devam edecek.

2 yorum:

caveksk dedi ki...

bu 6+2 ile ilgili nezaman dır görüş bildiricem bir türlü fırsat olmadı daha ilginci kimsenin henüz görüş paylaşmamış olması.daha uygun bir saatte umarım görüş alışverişi yapabiliriz..

caveksk dedi ki...

aslında konuyla ilgili söyleyecek çok şeyim var ama nereden başlayıp nasıl toparlayıp anlamlı yazabilirim bilmiyorum okumak daha kolaymış.ben sizin fikrinize katılmıyorum aksi gibi yabancı sınırlamasının kalkmasından yanayım.futbolcularımızın kendi takımlarında oynayabilmeleri için daha çok çalışmaları ve gelişmeleri hatta yurtdışına gitmeyi daha çok düşünmeleri için ayrıca uçuk bonservis rakamlarından ötürü de.bunun milli takıma da olumlu anlamda yansıyacağını düşünüyorum düşünsenize milli takımın ilk 11inin 10 futbolcusunun avrupada kendi takımlarının değişmez oyuncusu olduğunu.ben küçük çaplı fastfood restaurant işletiyorum doğru eğitimi 1000 kişiye aynı anda yemek veremem elime yüzüme bulaşır,biraz parlayan sivrilen her futbolcumuzu hemen milan a barca ya yada manu ya yakıştırıyoruz öncelikle avrupanın hemen her liginde ki başaltı takımlarına futbolcu göndermeyi başarmalıyız.bu gidememe hali menajerlerin yetersizliğinden mi yoksa futbolcuların mantalitesinden mi kaynaklanıyor bilmiyorum.

ve bir söz de gurbetçilere
geçenlerde bi blogda yayınlanan mesut özil röportajının bi bölümünde bişey okumuştum aslında link vericektim ama nerede okuduğumu bulamıyorum.löw ün onun idmanlarına bizzat geldiğini kendisiyle 2kez görüştüğünü ama fatih terimle hiç görüşmediğini söylemiş.tamam fatih terim(yada yerine kim gelecekse)avrupada ki bütün futbolcuların ayağına tek tek bizzat gitmesin ama bu işi bizim için kim yada kimler yürütüyorsa biraz daha iş bitirici olmaları gerekiyo.bu milli takımda oynatacak çok futbolcu var çünkü avrupada..

elimden geldiğince doğru anlatmaya çalıştım umarım başarabilmişimdir.

sevgiler

cem.