5 Kasım 2009 Perşembe

DOMUZ GRİBİ AŞISI OLMAYACAĞIM

Bu ülkede saçma sapan şeylerin yaşanmadığı bir gün geçirmeyecek miyiz merak ediyorum. Hükümetin bugünlerde bir numaralı gündem değiştirme maddesi domuz gribi. Dün açılımla ilgili bazı iddialar vardı, Başbakan çıktı "Ben aşı olmayacağım" dedi, hoooppp gündem değişti. Domuz gribi aşağı, domuz gribi yukarı gidiyoruz. Her sene zaten tüm dünyada mevsimsel gripten yılda 12000 civarında insan ölüyor. Ayda 1000, günde 33 kişi demek bu. Yani normal grip aslında domuz gribinden daha tehlikeli gibi. Ve bugün ilginç -bir o kadar da acı- bir haber duydum. Eczanelerden tüm grip aşıları toplatılıyormuş. Çünkü önümüzdeki günlerde sadece domuz gribi aşısı eczane raflarını dolduracak. Hükümet yurtdışından aşıyı 5 ila 6 euro arasında bir maliyetle alırken eczanelerde bu ilaç ne kadara satılacak haberiniz var mı? 35 TL. Evet maliyetinin neredeyse 3 katına satılacak. Bunun vergisi, zartı zurtu var mıdır bilmem. Eğer bu blogu okuyan bir doktor, eczacı ya da tıp çalışanı varsa bizi bilgilendirmesini rica edeceğim. Şunu kesinlikle söyleyebilirim, Allah sağlık versin, çünkü ben domuz gribi aşısı olmayı düşünmüyorum.

13 yorum:

Gökhan Atsız dedi ki...

Kesinlikle katılıyorum.Sadece şunu eklemek istiyorum.Eğer sözkonusu domuz gribi aşısı yan etkisi olmayan bir aşı ise ya da etkisi insan sağlığına zarar vermeyecek kadar az ise herkesin bu aşıyı olmasında bir sakınca olmadığını düşünüyorum.Fakat bekleyip sonuçlarını görmeliyiz.Tabi bu arada aşıyı olanlar kobay konumunda oluyor.Diğer konu ise tartışılmayacak bir konu.Yani satış fiyatları veya normal grip aşısının kaldırılması konusu zaten tartışılması sonuçsuz kalacak ve ülkemizin her türlü icraatlarındaki gibi düşüncesiz,menfaatçi,adaletsiz ve halkını herzaman mağdur durumda bırakan bir zihniyet.Malesef gününü yaşayan ve geleceğini düşünmeyen bir toplumuz....

Can dedi ki...

Önemli bir noktaya değinmişsin abi; bildiğim kadarıyla yaşın risk grubuna girmiyor zaten. Peki bu domuz gribinin önemli olmadığı anlamına gelir mi?

Sanırım geliyor. Geçen hafta pazartesi günü hastalandım. Çarşambaya kadar sürekli değişken ateşim vardı, en sonunda doktora gitmeye karar verdim semptomlarım uyunca. Ne oldu dersin? Doktor dedi ki, "şimdi domuz gribi de olabilirsin bilmiyorum, ben sana grip tedavisi uygulayacağım. Eğer geçmez ise tekrar gel gerekli testleri yaparız; zira risk grubunda değilsin." Yani ben domuz gribiysem, risk grubunda biri bir tanıdığımsa önemli değil; bulaşsın sonra çaresine bakarız. Pire için yorgan yakmayalım da, gözümüzün içine bakarak da saçmalanmasın.

Olan benim sınavlara oldu, döküldük valla.

cisco dedi ki...

eger diger grip asilarinin toplatilacagi dogruysa (bence skandaldir, o baska bu baska. domuz gribi asisinin normal gribe karsi bir etkisi yokki.) en kisa zamanda normal grip asisi olun en azindan. (eger her kis en az bir kez grip olan biriyseniz benim gibi)

bir de, bir seyi de abartmayalim arkadas su ulkede. ne domuz gribinden hepimiz olucez, ne asi satmak icin uydurulan bir yalan. su an salgin bir viral hastalik. eger zaten saglikliysan, bebek veya yasli degilsen fazla bir tehlikesi olmaz.

ama sorun yeni bir virus oldugundan cabuk yayilmasi. en basitinden evde yeni dogmus bir bebeginiz varsa bence kesin asi olmalisiniz. cunku domuz gribi size birsey yapmayabilir. ama bagisikliginiz olmadigindan tasiyici olarak bebeginize bulastirabilirsiniz.

ilac fiyatiyla ilgili olaraksa sunu diyebilirim, benim bildigim diger ilaclarda bu fark cok daha fazla.

Bahadir Yilmaz dedi ki...

Avusturya'da politikacıların çoğu aşı olmayacaklarını açıkladı. Bazıları normal grip aşısını yeterli gördüğünü, bazıları hayatlarında hiç grip aşısı olmadıklarını, bazıları da risk grubunda olmadıkları için yaptırmayacaklarını söyledi. Sağlık personeli içinde yapılan ankette de doktorların sadece %40'ı aşı olmaya sıcak bakıyordu. Ama insanların ortak çekincesi virüsün şu an ki hali değil, evrim geçireceği hal. Çünkü ne zaman evrim geçireceği belli değil ve evrim geçirdikten sonra doğal olarak bu aşılar bizi korumayacak. Ayrıca aşıyı 1 değil, 3 hafta içinde 2 defa olma durumu sözkonusu. 1 aşının yeterli olup olmadığı halen araştırılıyor sanırım.

Pazartesi halk için aşılama dönemi başlıyor. Sigortalı kişiler reçete fiyatına (4,90 Euro), sigortasız kişiler de 8 Euro'ya aşı olabilecek. Fiyatın düşük olma sebeplerinden biri muhtemelen belediyelerin bizzat aşılamayı yürütmesi ve eczanelerde aşı yapılmaması.

Ayrıca aşılar Baxter isimli firmadan sipariş edildi sanırım. Türkiye hangi firmadan alıyor bilmiyorum.

bthn_17 dedi ki...

bende hükümetin bu hastalığı gündemi değiştirmek için bahane ettiği bölüme katılıorum ve de şunu eklemek istiorum eğer domuz gribi ve şu belge olayı çıkmasaydı bu ülkede iç savaş çıkabilirdi o dağda gelen teröristlerin zafer işareti felan filan çok tepki aldı ve her an iç savaş çıkabilirdi herkes bir kıvılcım bekliodu ama domuz gribi belge melge hükümet bunu geçiştirdi ve açılıma ara verildi

bthn_17 dedi ki...

ayrıca ali abi bu konuyada değindiğin için ayrıca teşekkür ederim

caglarkeceli dedi ki...

ben bir sağlık çalışanı olarak risk grubunda bulunduğum için bugün domuz gribi aşısını ve normal grip aşısını oldum.sizin yaşınızdan dolayı risk grubuna girmemektesiniz. domuz gribinde en önemli riski sağlık çalışanı,hamileler ve 10 yaşının altındaki çocuklar taşımaktadır. domuz gribi aşısının içinde olanlar diğer çocukken olduğumuz aşılardan farklı bişey yoktur.

@ Can
şu anda grip olanların yüzde 99u domuz gribi olarak değerlendiriliyor.belirtileri birbirine benziyor normal grip belirtilerinden ayrı sadece kusma ve ishal belirtileri domuz gribinin işareti olarak görülüyor.

@Bahadir Yilmaz

10 yaşından büyüklere 1 doz aşı yeterli oluyor.türkiyede 10 yaşından küçüklere 2 doz aşı yapılacaktır.

hükümet aşıları 5 euroya almaktadır.eğer dediğiniz gibi 35 milyona satılırsa büyük bir skandal olur.çünkü aşı firmaları hükümetlere vereceği aşıların fiyatını belirlerken ülkelerin gayri safi millî hasılaya göre belirlemektedir.

domuz gribinin soğuğu sevmesinden dolayı kışın vakaların artması bekliyor.aralık ve ocak aylarında daha çok ve daha ağır vakalar ortaya çıkacaktır.bu aşıda bunun için önlemdir.

Rory Breaker dedi ki...

Tahminim ben de bu hastalığı geçiriyorum. 4-5 gün yatak döşek yattım daha yeni kendime geliyorum. Ancak şöyle bir durum var. Ankara'da domuz gribi testi sadece bir hastanede yapılıyor, Hıfzıssıhha. Orada da sadece ölüm döşeğindeki kişilerin kan örneklerine bakılıyor. Yani enfeksiyonun yayılma istatistiği tutulmuyor. Peki neden? Doktorun söylediği kadarıyla eğer hastalık 1.000.000 kişiye bulaşırsa ülkede olağanüstü hal ilan edilir ve bütün ticarethaneler vs. kapatılır. Bunun yanında 70 milyonluk güzide ülkemize alnınan aşı 43 milyon doz. Fırsatçılığın, ölü soyuculuğun modern örneği.. Bu müthiş ticari kafa buradan da birkaç gemi parası çıkartabilir... Anlayana...

yurdum insanı dedi ki...

hemen hemen aynı şeyleri bugün alem fm' de nihat sırdar' a bağlanan bir doktor da söyledi. ben şu ana kadar kararsızlar arasındaydım ama bu istatistikler fikrimi değiştirecek gibi.

TA dedi ki...

bence önce ilacı ürettiler.sonra o ilaca uygun hastalık icat ettiler.genelde böyle oluyor bu işler kanımca:)

Adsız dedi ki...

bu konuyu bir futbol bloglarında cıkmadıyda tam oldu
1 haftadır domuz gribi aşağı domuz gribi yukarı panik atak olduk
şu an üzerimde kırgınlık birazda ateş var hafiften bir 3,5 atmıyor değilim acaba diye soruyorum biraz daha artarsa doktora gideceğim
kendime aşı konusunda da kararsızım aşının içindeki civadan bahsediliyor ama dün prf.tv de zaten Türkiyede civadan elde edilip vurulan yüzlerce aşı var ama gündeme gelmediği için kimsenin haberi yok dedi.Sadece amerikada civalı aşılar araştırılıyormuş abd cocuklarda sık görünlen obezite hastalığın sebebi bu mu diye.
@caglarkeceli
bilgilendirme için tşkler

K. A. dedi ki...

Vancouver'da 2010 Kış Olimpiyatları 12 Şubat'ta başlayacak. Sporcular ve izleyiciler H1N1'e karşı aşılanacaklar. 5500 sporcu ve takım görevlisi + izleyici. Artık nasıl bir aşılama olur siz düşünün.

ebruli dedi ki...

birileri yine paraya para demeyecek sanırım bu aşı sayesinde gribi bilmem ama bu gidişle ciddi paranoyak olacağız her hapşırana her tıksırana şüpheyle bakıyo ankara sokakları... eğer paranoyalar başlarsa antidepresanlar mı gündemde olur ki...