5 Şubat 2009 Perşembe

MESUT ÖZİL ARTIK ALMANYA'NIN OYUNCUSU


Almanya Milli Futbol Takımı'nın teknik direktörü Joachim Löw, Werder Bremen'de oynayan Mesut Özil'i, 11 Şubat'ta Almanya'nın Norveç'e karşı oynayacağı hazırlık karşılaşması için 21 kişilik kadroya aldı. Löw "Mesut için zor bir karardı. Bu nedenle biz de Alman Milli Takımı adına oynamaya kesin karar verene kadar beklemek istedik. Kendisiyle cuma günü yaptığımız bir telefon görüşmesinde kesin olarak Alman Milli Takımı adına sahaya çıkmak istediğini söyledi" dedi. Bu nedenle kendisini ilk kez Norveç maçı için kadroya almaya karar verdiklerini ifade eden Löw, Mesut ile orta saha için perspektifi büyük olan bir oyuncuyu kazandıklarını kaydetti. Mesut ile yapılan anlaşmanın ayrıntılarının da pazartesi günü Frankfurt'taki Alman Futbol Federasyonu'nun merkezinde görüşüldüğü bildirildi. Werder Bremen'in menajeri Klaus Allofs, Mesut'un kararının bir sürpriz olmadığını ifade ederek, "Mesut'un düşüncelerini çok önceden biliyorduk ve Alman Futbol Federasyonu'nda kalacağına emindik. Alman milli takımında yerini bulacağına inanıyorum" diye konuştu.

10 yorum:

İzmir dedi ki...

İşte bi Hüzün daha Ya belki de almanlar haklıdır bilmiyorum ama ben türklügümü ortaya koyarak mesutu alman milli takımında izlemek istemiyorum...
Aslında mesutada hak vermek lazım belkide haalil - hamit kardeşler kalbini dinle demişlerdi mesuta oda sanırım son avrupa şampiyonasını dinledi Yıldıray baştürk Durumuna düşmektense ben kafam rahat gezerim dedi..
ama türklügüne yakışmadı belki biraz milliyetçi bir itam oldu ama olsun biz türküz bazı şeyleri yürekle başaranlarız..
Başarılar Mesut......

adozzi21 dedi ki...

aslında Avrupada yaşayan gurbetçi futbolcular için zor olan Türk milli takımını seçmek bence..tüm hayatını Almanya'da geçirip,Alman kültürüyle büyüyüp Türk milli takımını seçmek gerçekten büyük bir olay..Milliyetçilik duygularıyla bakarsak gerçekten sinir bozucu ama ben burda Halil,Hamit,Yıldıray ve diğerlerini tebrik etmek istiyorum..

Ser dedi ki...

Umarim basarili olur.. Mesut'u elestirmeden once lutfen iki kere dusunun. Alman sisteminin, egitiminin, Turkiye ile kiyaslanamayacak derecede gelismis futbol okullarinin urunu olan Almanya'da dogmus buyumus bu futbolcu gencleri tepeden inme bir sekilde Turk milli takiminda oynatmaya calismak ne kadar dogru. 70 milyon nufus olan ve bunun buyuk kismi genclerden olusan bir ulkenin, 3 milyon gocmen vatandasinin arasindan cikacak yeteneklere bel baglamasi biraz garip degil mi? o 3 milyon mu cok bereketli yoksa biz mi 70 milyonu degerlendiremiyoruz.. neden ligimizdeki Turk pasaportlu futbolcularin yarisina yakini Almanya menseli?

Keske Turkiye'yi secmis olsaydi ama Mesut acisindan cok da yanlis bir karar oldugunu dusunmuyorum.

H;M dedi ki...

Normal olanı yapmış, perde arkasını sizin kadar bilmeyiz ama bizim Milli seçciler bu olayın üzerinde ne kadar durdular yada milliyetçiliğini kabartacak ne gibi hamlede bulundular? Tahminim yeteri kadar değil.. bu bence ilk daha çok oyuncumuz kaçar. Hamit'i oynattık ya Nuri Şahin ne halde?

Tutku dedi ki...

Mesut kendisini düşünerek karar verdi, hem kariyeri hem Almanya'daki rahatı için Alman milli takımını seçti. Tıpkı Serdar Taşçı gibi. Hem annesi hem babası Türk olup Alman milli takımını seçen oyuncuları garipsiyoruz ama sanırım Mesut'un Türkiye'de 1 ay aralıksız kalmışlığı dahi yoktur. Şaşırmamak lazım kararına. Sonuçta Alman vatandaşı.

ERKUT dedi ki...

Mesut Özil, kariyeri anlamında doğru bir karar verdi.Alman milli takımı ile önünde açılacak kapılar çok daha fazla.Türk milli takımındaYıldıray,Halil,Mustafa İzzet gibi isimlerin yaşadıkları ortadayken Mesut kendini rahat hissedeceği yerde oynamayı seçti.

selaminko dedi ki...

Şahsen ben bu durumda artık Terim ve ekibini suçlamıyorum. Çünkü çağıracaklarını ifade ettiler. Buı defa seçimi yapan Mesut. Yani ortada suçlu yok. Saygı duymaktan başka yapacak birşey yok. Ali abi benim de sizlerden bir ricam var. Türk Televizyoncuları ve gazetecileri lütfen bundan sonra Mesut'a Türk futbolcu demesinler Türk asıllı Alman oyuncu desinler. Fark var mı derseniz bence çok fazlasıyla var.

Adsız dedi ki...

Bence Mesut'un Alman Milli takimini secmesi en cok yine Turkler icin yararli olabilir. Bazen futbolda ote konular var... Ayni meseleyi biraz once Borges isimli almanyadan yazan bir blog sahibi arkadasimizla da tartistik, bende bu konuyla ilgili olarak bugun blogumda bunu dile getirmistim. Ilgi duyan okuyabilir.

http://degajman.blogspot.com/2009/02/hadise-i-mesut-ozil.html

karakusu dedi ki...

baksın dalgasına... futbol böyle bir şey değil ki zaten??(ya da en azından olmamalı)

mesut'un hareketleri bana en başından beri samimiyetsiz -hani "reklam kokan" derler ya :)- gelmişti. avrupalılara yedirebilir belki ama, zaten bizde de o samimiyetsizlikle işi zordu. gitsin reklamını - ticaretini avrupa' da yapsın. orada daha çok tutar...

zaten bu konu haddinden fazla tartışıldı diye düşünüyorum...

Al lee dedi ki...

Yıldıray & Halil diyorum.
Olayı çok basite indirgiyorum.

Saygılar,