18 Eylül 2009 Cuma

AYAKKABI MESAJI

NFL takımlarından Houstan Texans'ın cornerback'i Dunta Robinson'ın pazar günkü maçta kulübün GM (General Manager)'si Rick Smith'e ayakkabıları aracılığıyla gönderdiği mesaj; "Pay me Rick" yani "Bana ödeme yap Rick". Houston kulübü Robinson ile offseason'da uzun süreli bir sözleşme imzalamak istemiş ama başarılı olamamıştı. Bunun üzerine de oyuncuyla ilgili NFL'de uygulanan "franchise tag" denilen yönteme başvurulmuştu. Bu, kulübe oyuncuyu belli bir süreden sonra kayıtsız şartsız serbest bırakmak için başvuru yapma hakkı tanıyor. Ancak oyuncuyu bu yöntemle 1 yıl daha kulübe bağlamış oluyorsunuz ki her sezon her takımın bunu yapmak için sadece 1 hakkı var. Bu gelişme üzerine de Robinson ile 1 yıl için sezon başlamadan sadece 1 hafta önce sözleşme imzaladılar. Robinson'ın 1 yıl için alacağı rakam ise 9.957.000 dolar. Oyuncu ayakkabılarındaki mesajla heralde bu ödemenin yapılmasını istiyor. Robinson'a kulüp tarafından bu davranışı yüzünden 25.000 dolar ceza kesildi. Cezasını ödedikten sonra da Rick Smith'in aşağıdaki ayakkabılarla gezmesi bekleniyormuş.

I just did Dunta = Ödemeni yaptım Dunta

Bizde de olabilir mi acaba böyle mesajlar diye düşünmekten alamıyor insan kendini. Ne bilim mesela geçen sezon Lincoln şöyle bir mesajla çıkabilirdi; "Beni adam et Adnan" ya da Adnan Polat'tan "Sen adam olamazsın Lincoln" vs gibi...

3 yorum:

Serhat dedi ki...

Yıllık ödenecek 9,750,000 $'dan eminmisiniz? Bir cornerback için yıllık 9,750,000 $ biraz fazla geldide bana.

PENNEARABIATA dedi ki...

ifade şu;

Robinson subsequently sat out all of Texans training camp before finally signing a one-year, $9.957 million tender a week before the 2009 NFL season began.

Okechukwu dedi ki...

şu franchise player la ilgili bir detayda ben vereyim merak edneler vardır belki. bildiğimden değil, benzer içerikli bir haberi yapmayı planlarken bir kaç saat önce araştırıp öğrendiklerim şu şekilde;
oyuncunun mevkisinde oynayan en pahalı 5 oyuncunun aldığı ücretin ortalaması ile oyuncunun bir önceki sezon aldığı ücretin %120'si karşılaştırılıyor ve hangisi daha fazla ise oyuncu o ücret karşılığında sözleşmesini bir sene uzatıp ertesi sene free agent oluyor. ancak takımlar genelde bu hakkı mecbur kalmadıkça kullanmayıp, genelde oyuncuyla anlaşıp uzun bir kontrata imza attırıyorlar. bu mevzuda oyuncu inadım inat... yapıp, son haftaya kadar beklemiş - ki okuduklarıma göre imzayı attığı gün ilk taksidin hesabına yatırılması gereken gün ile aynı.)- ancak öyle imza atmış. sonundada kişisel problemini sahaya yansıtıp nike ayakkabılarından yardım almış.
herşeyi buraya yazdım, daha yazmam ben aynı içerikli bir haber:)