13 Eylül 2009 Pazar

DENİZLİ'NİN KORKU KADROSU

Maç öncesinde Beşiktaş'ın yenilmeyeceğini düşünüyordum. Yenilmeyebilirlerdi de ama 3-0'la kaybeden taraf oldular. Beşiktaş ikinci yarıda bulduğu pozisyonları değerlendirse puan çıkartabilirdi. Galatasaray da yine ilk yarıda Kewell'la iki müsait pozisyonda topu ağlara gönderse farkı çok önceden yakalayabilirdi. Bu yenilgi de emekliliği gelmiş iki ismin hatası açık seçik ortada. Birincisi Mustafa Denizli, ikincisi Rüştü. Mustafa Denizli'nin derbi maçlarda yaptığı kadro tercihlerini genelde sürpriz olarak niteledik durduk. Bugünkü sürprizin de ötesindeydi. İki teknik adamın maç sonrasındaki açıklamaları herşeyi ortaya koyuyor. Rijkaard'dan daha görmüş geçirmiş bir teknik adam olan Mustafa Denizli "Sahaya sürdüğüm kadroyu Galatasaray'ın lig ve Avrupa maçlarındaki performansını gözönüne alarak kurdum" dedi. Yani Galatasaray iyi oynadı, bol gollü galibiyetler aldı ben de bu yüzden yenilmeme adına, çok gol yememe adına böyle bir kadroyla başladım demektir bu. Rijkaard da maç sonrasında bizim gibi şaşkınlığını ifade etti, "Beşiktaş'ın kadrosu elimize ulaştığında çok şaşırdık, çünkü rakipte beklemediğimiz isimler vardı" dedi.

Sayın Denizli, siz Beşiktaş değil misiniz, geçen yılın çifte kupalı takımı değil misiniz, Türkiye'nin en büyük takımlarından biri değil misiniz, siz Mustafa Denizli Türkiye'nin en tecrübeli yerli teknik adamlarının başında gelmiyor musunuz? Nasıl oluyor da ezeli rakibiniz karşısında böyle bir anlayışla sahaya çıkabiliyorsunuz? Ve nasıl oluyor da siz ligin 1 golle en az gol yiyen takımı iken ve bu maçlarda kaleyi Hakan Arıkan korumuş iken sakatlıktan çıkan Rüştü gibi emekliliği gelmiş olan bir kaleciyi bu maçta sahaya sürebiliyorsunuz? Herşeyden önce ne kadar iyi niyetli futbolcu olursa olsun sözgelimi Hakan'ın ah edebileceğini bile aklınıza getirmediniz mi? Yoksa benim de kadrom Galatasaray gibi zengin demek mi istediniz? Bu yüzden mi Bobo, Nobre, Holosko ve Fink gibi adamları yedek bıraktınız? Üstüne üstlük Elano kadroya giriyor da Tello niye kadroya giremiyor, ben bunu da anlayamıyorum. Elano Güney Amerika'da milli maç oynadı da Tello Ay'da mı oynadı, orası daha mı uzaktı da bu takımın en yaratıcı, en faydalı isimlerinden birini 45 dakika olsa bile oynatma cesaretini gösteremediniz? Galatasaray'a Ali Sami Yen'de kaybetmek normal diyorsunuz. Evet Denizlispor da, Kasımpaşa da aynı sizin gibi düşünüyordur haklısınız. Ve yine haklısınız Beşiktaş son 12 maçta 11. yenilgisini aldı Ali Sami Yen'de, bu istatistiği de gözönüne almışsınızdır maç öncesinde, böyle düşünmenizde bu da önemli bir etkendir. Kusura bakmayın Mustafa Denizli, ama siz hem kendinize hem de Beşiktaş'a zarar veriyorsunuz. Keşke geçen sezon sonunda zirvedeyken bıraksaydınız Beşiktaş'ı! Keşke bugünleri görmeseydiniz!
Galatasaray ile ilgili birkaç birşey söylemek gerekirse, "kötü oynadıkları bir maçı kazanmayı bildiler" en doğru cümle olacaktır heralde. Arda oyna(ya)madığında Türk milli takımı ve Galatasaray da oyna(ya)mıyor. Bosna Hersek ve Beşiktaş maçlarında bunu gördük. Bilinçli taraftarların da skor 3-0 olsa da memnun olduklarını düşünmüyorum. Ama neticede geçen yılın zirvesindeki iki takım sezona berbat başlamışken onlar 5'te 5 yaparak yollarına devam ediyorlar.

17 yorum:

Can dedi ki...

En iyi savunma hücumdur ekolünden gelen bir hocanın, geldiğinden beri ortaya koyduğu bu yapı çok düşündürücü. Halbuki Beşiktaş iyi bir hücum takımı olabilir.

Ayrıca bir Galatasaray taraftarı olarak, kendi yazımda da belirttim; Galatasaray bu sezonki(Tobol maçlarını saymıyorum) en berbat oyununu oynamıştır.Buna rağmen aynı bonservis bedelinin verildiği oyuncular arasındaki farkıda bariz bir şekilde görmek lazım.

yok artık leBron james dedi ki...

ali abi her ne kadaar tarafıı beli etmesende ancak bir beşiktaş taraftarı bu kadar kızgın olabilir

anotherday dedi ki...

Hocam zaten Denizli sezon başında emekliğini istedi emekli ettirmediler zaten beşiktaşın bu sezon kötü gidişatında da etkenlerden biri de gecen yıldan Denizlin kafasında 2009-2010 sezonun olmayışıdır

PENNEARABIATA dedi ki...

@ yok artık lebron james

bu yazı, benim açımdan bir taraftarın kızgınlığı değil ancak bir futbol dilencisinin haykırışı olabilir sadece.

koala dedi ki...

Açıkçası sezon başında Denizli-Beşiktaş nikâhına şüpheyle bakmıştım. Sanki başka bir gelin arandı da, bulunamayınca eski eşe mecbur kalındı gibi.

Mustafa Denizli, eski Denizli değil. Sürpriz kadro çıkartır filan ama deli değildi hiçbir zaman.

Bu kadar kötü bir oyuna rağmen Galatasaray daha ilk 45 dakika bitiminde 4-0'la gidebilirdi soyunma odasına. Gerçekten çok komik.

Ortaya saçılan paralara ve oynanan futbola baktığımızda dengesizlik daha iyi görülüyor.

Noat Samisa dedi ki...

Orta sahada sadece Ernst varken, Yusuf-Tabata bir arada sahada iken nasıl bir korku kadrosu bu? İkinci yarıda Tabata-Fink değişikliği sonrası daha mı cesur olundu?

Beercholic dedi ki...

tello-elano konusunda biraz haklı olabilir beşiktaş.. manchster united maçına saklamış olabilirler.. manchester maçı salı günü, ona tam kapasiteyle çıkması isteniyor tello'dan, galatasaray'ın maçı ise perşembe günü.. elano'nun oynaması normal..

ancak böyle yorumlanır bu, ha bana kalırsa tello'yu 90 dakika oynatacaksın.. 2 maçta da.. işi ne :)

Pads dedi ki...

Sevgili Ali Okancı,

Dün akşam maçtan sonraki programınızda , hakemi yorumlayan kişninin Mustafa Sarp-Tabata-Ferrari pozisyonu için akıl almaz bir yorum yaptığını duydum. O beyefendiye göre Mustafa Sarp durup duruken Tabata'ya kafa atmış, kırmızı görmeliymiş. Eh, o ittirme kafaysa, Ferrari'ninki de çift yumruktur(!), Tabata'nınki ise çift dalmaktır(!). Hiçbiri gerçek değil tabii ki. Gerçek olan o yorumcunun maç sonucunu hazmedememesi.

Ben Türk futbolunun böyle objektif maskeli fanatiklerden arındırılmasını istiyorum. Türkiye'nin en iyi yorumcusu denen kişinin de, Galatasaray kazandıktan veya Fenerbahçe kaybettikten sonra ekranda asabi bir biçimde kıpkırmızı yüzle konuşmasının istemiyorum.

Adı her neyse söz konusu kişiye de keşke iletseniz yorumumu.

isaac newton dedi ki...

ali abi izin ver küfür edeyim demirörene denizliye..yeter ulann!!!!

Sacit Tekin dedi ki...

Ali abi selamalar,

İlk paragraftaki Denizli eleştirisine katılmıyorum. Denzili'nin GS yi izledim ona göre kadroyu sürdüm demesini korkaklık ile bağdaştırmadan önce sahaya çıkan kadroya bakmak lazım.

Denizli, bu sözleri sarfederken aslında izlediği maçlarda Galatasaray'ın top sahip olduğunda tehlikeli bir kimliğe büründüğünü görmüş ve bu nedenle de topa kendisi sahip olmayı düşnerek Yusuf-Tabata ikilisini bir arada sahaya sürmüştü. Topa sahip olma kısmını başardığını da pekala söyleyebiliriz.

Yani Denizli'nin 11'i geriye çekilip rakibi bekleme üzerine kurulu bir takım değil, rakibin topa sahip olmasını engelleyerek kendisi topa hükmetme derdinde olan bir takımdı.

Eğer Serdar Özkan durumu 1-1'e getirecek gol fırsatlarından 1'ini değerlendirebilse ve oyunun gidişatı değişse Denizli üzerine yapılan eleştirilerin yarısı kesilir ve Rijkaard'a temposu düşen orta sahaya daha erken takviye yapmadığı şeklinde eleştiriler okurduk basında.

dertasacimbom dedi ki...

@pennearabıata

Abi hakkatende denenirmiş -2 :) 45 ila 65. dk.kalar arası beni benden aldı. Galatasaray Arda'ya bağlı demişsin bir nebze haklısın ancak orta sahada ayhan'ın eksikliği daha büyük sorun olduğu ortaya çıktı son 2 maçtır. Bunun sebebide formsuz mehmet topal. Orta saha 45-65 arası yol geçen hanı olduydu topu alan defansa bi "selamun aleyküm" deyip geri geliyordu. Taa ki 2. gole kadar. Galatasaray'ın kendi eliyle hazırladığı tek gollede maç bitti.

Beşiktaş'ı bu kadar iyi beklemiyordum. Ama bilinen bir gerçek varsada Denizli'nin şapkadan tavşan harici bir şey çıkarma iç güdüsüydü, bu da çıkardığı kadroyla ortaya çıktı. Formsuz bir nihat, sakatlıktan çıkan yusuf,ilk maçına çıkan tabata ve ilk yarı tek pozisyon haricinde sahada olmayan bir Beşiktaş.

Mustafa Denizli her şeyin açıklamasını yapabilirsin belki ama yaratıcı Tello'nun oynamama sebebini açıklayamazsın. Sonuç olarak bu kadar silik bir Galatasaray 12 de 11 yaparak yoluna devam etti. Beşiktaş'mı? Denizli yeni ilizyonlara girmesse eğer toparlanır diye umuyoruz.

PENNEARABIATA dedi ki...

@ noatsamisa

sana göre sahaya sürdüğü kadro doğru mu? sakatlıktan çıkan yusuf ile yeni transfer tabatayı oynatması önlerine de formsuz nihatı koyması! kaledeki rüştüye en demek lazım? bunların hepsi denizlinin medya korkusu olarak açıklanabilir. basına çok fazla kulak veriyor (kargalar açıklaması vs.), bu yüzden de sağlıklı düşünemiyor. nobre-bobo-holosko-nihat. bu dördünden hangisini oynatması gerektiğine karar verebildiğine bile inanmıyorum ben.

PENNEARABIATA dedi ki...

@ pads

ortada birşey yok yokken kafa attı demedi, ne olursa olsun size yapılan sert bir hareketin cezasını siz veremezsiniz orda hakem var dedi. sarp da kafa attığı ya da ittirdiği için herneyse ve hatta ayağıyla kalkarken tabatanın kafasına darbede bulunduğu için kırmızı kart görmesi gerektiğini söyledi. ben katılıyorum bu yoruma. he tabata da o çifteden dolayı bence kırmızı görebilirdi o da ayrı bir konu. ayrıca 5 hafta oldu biz programda ilk defa hakemle ilgili birşey söyledik. hiç konuşmuyoruz hakemleri.

Pads dedi ki...

@Ali Okancı
Bir hareketin cezasını futbolcu verecekse hakeme gerek yok zaten, o kesin. Ama bir oyuncu diğerine böyle insanlık dışı bir harekete kalkışırken kartına yorum yapılmayıp sadece kariyerinin sonbaharında sivrilmeye başlayan bir adamın reaksiyonuna takılırsa bir yorumcu, ben niyetten şüphe ederim.

Ayrıca bana göre de Mustafa'nın sarı ya da kırmızı görmesi ağır reaksiyondan dolayı yoruma açıktır, ama kafa atmamıştır Mustafa ya el insaf.

Ben bloglara kendi halinde yorum yapan bir adam olarak objektivitemi kaybedebilirim, maç sonrası sıcağı sıcağına boş veya yanlış konuşabilirim. Yorumcular ise daha dikkatli olmalı bu konularda, iki düşünüp bir söylemeli. Yoksa izleyicilerini sinir edip rating de kaybederler, kendi kariyerlerine de sekte vururular.

Söyleyeceklerim bu kadar:)

Burak dedi ki...

Denizli nin süpriz kadroları bizim için artık süpriz olmuyor ki mactan önce böle bişileri tahmin ediyorduk. Sağlık olsun. Benim söliceğim şey farklı , birileri allah aşkına artık kadiköy ve samiyen deplasmanlarına el atsın, turnikeleri artık bozulmasın, polisler hepimize serseri gözüyle bakmasın. Herkes el üstünde inönüye gelirken bizde bi zahmet eziyet cekmeyelim.

Pads dedi ki...

@Burak
Inan o Sami Yen'de yaşadığınız rezalet sadece size ya da rakip tribüne yönelik değil. Kapalı veya Numaralı'da değilse Galatasaray taraftarı da çekiyor o rezaleti. Ben sırada beklerken durup dururken dizime cop yediğimi de bilirim, maça 30uncu dakikada girebildiğimi de.

Aslantepe'de herkesin insan gibi muamele görmesi dileğiyle.

non of your business dedi ki...

denizli süprüz yapıp kahraman olmaya çalışıyor.kendince şovunu yapıp ben bu işten çok anlıyorum bak derdinde.kardeşim anlamıyorsun bu işte.çek git artık.geçen seneki 2 kupa alınırken en büyük korkum da denizli ve demirörenin kredilerinin artmasıydı.
Tanrı bizi united'ın şerrinden korsunu diyorum.
Bir de Allah'ım neydi günahımız da demirören ve denizli belalarını başımıza musallat ettin.