12 Temmuz 2010 Pazartesi

DÜNYA ŞAMPİYONU İSPANYA



İspanya'nın kazanmasına çok sevindim. Maçın adamlarından biri olan Casillas'ın mutluluk gözyaşları bu sevincimi daha da artırdı. Sevindim çünkü çağımız futbolunun hastalığına yakalanıp "sonuç futbolu" odaklı oynamadılar. Kazanırken de sorunları çözme becerisine sahip bazı fantastik oyuncuları sayesinde güzel şeyler koydular ortaya. Hollanda içinse ilk defa üzülmedim. 1970'lerin Total Futbol'u yerini Total Tekme'ye bırakmıştı çünkü. Finale kadar kendi oyununu oynayan Hollanda, diğerleri gibi aynı hatayı yaptı ve önce rakibi oynatmamayı düşündü. Halbuki oynadıklarında ne kadar etkili olduklarını oyun içinde zaman zaman gördük. Finalin hakemi ise rezaletti. İlk yarıda De Jong'un kung-fu tekmesi, ikinci yarıda Van Persie'nin, uzatmalarda Robben'in düdükten sonra topa vurmalarını kartla değil, uyarılarla geçiştirdiği için vs. kötü bir maç yönetti. Her ne kadar şampiyonlar ligi finali de yönetmiş olsa, eşinin sözleri halen kulaklarımda; "Howard evdeki çocukları yönetemiyor ki, sahada 22 tane adamı nasıl idare ediyor şaşıyorum." Fifa'nın İngiliz hakemle turnuvaya belki de bir hakem hatasıyla veda eden İngilizlerin gönlünü alma çabası da böylece çuvallamış oldu. Şu ana kadar en fazla kartın çıktığı final karşılaşması olarak tarihe geçti.

Altın Top: Diego Forlan
Altın Ayakkabı: Thomas Müller (5 gol + 3 asist)
En İyi Genç Futbolcu: Thomas Müller.
Altın Eldiven: Iker Casillas


Iniesta'nın üzerinde "Dani Jarque, herzaman bizimle" yazıyor. Espanyollu Jarque, 8 Ağustos 2009'da kalp krizi geçirerek hayatını kaybetmişti. Fabregas'ın sezon başında Everton'a attığı golün ardından Iniesta da bu tarihi golün ardından Jarque'yi unutmadıklarını gösterdi.
Güney Afrika'ya da teşekkürler! Evet onlarınki bir yaz aşkı değil, bir kış aşkıydı belki de. Üzülüyorum onlar için. 1 ay süren bu aşka veda ediyorlar, yarından itibaren dünya kupasıyla ilişkisi olan herkes ülkeyi yavaş yavaş terkedecek. Afrika insanı hayata kaldığı yerden devam edecek.

3 yorum:

Mehmet Kaçar dedi ki...

"Güney Afrika'ya da teşekkürler! Evet onlarınki bir yaz aşkı değil, bir kış aşkıydı belki de. Üzülüyorum onlar için. 1 ay süren bu aşka veda ediyorlar, yarından itibaren dünya kupasıyla ilişkisi olan herkes ülkeyi yavaş yavaş terkedecek. Afrika insanı hayata kaldığı yerden devam edecek."

Ali Abi son sözlerine katılıyorum çok açıklayacı ve gerçekçi buldum.

Mehmet Kaçar

Demorgan dedi ki...

Bütün bu hataların de jong'un tekmesi, van persie ile robben'in topa vuruşlarını cezalandırmaması haricinde hiç hatası yok değil mi hakemin? İniesta'nın bommel'i itişi, kendisini her yere atışında düdük çalması, robben'in yediği tekmeler ve elbette ki verilmeyen korner ardından gelen gol.Tebrik ediyorum çok objektif bir değerlendirme olmuş.Bazen açıp burayı okumak yerine ömer üründül falan mı dinlesem diyorum.

4uwithu dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.