11 Aralık 2008 Perşembe

ÇOCUKLUK HAYALİM

Sinema beni çocukken çok fazla etkilemiştir, halen de etkilediğini söyleyebilirim. Superman'i izledikten sonra rüyamda uçtuğumu (nedense yerden ancak 2 metre yükselebiliyordum) görürdüm. James Bond'u izledikten sonra ise etrafta ajan ajan dolaşırdım mahallede. Ama beni en çok etkileyenlerin başında Rocky gelirdi.


Apollo ile, Clubber Lang ile, Ivan Drago ile filmin sonlarında ringe çıkarken ayaklarım titremeye başlar, bunun film olduğunu unutur, sonucu bilsem de Rocky'nin kazanması için dua ederdim. Ama benim en efsane sahnem sonradan Rocky'nin heykelinin de dikildiği Philadelphia Sanat Müzesi'nin merdivenlerini "Eye of Tiger" eşliğinde tırmandığı sahnedir.


Eye of Tiger ne zaman çalsa gözlerimi kapatır, kendimi Rocky'nin yerine koyar ve o merdivenleri tırmanıp birkaç boks figürü yaptıktan sonra kolumu kaldırıp bağırırdım. Bu hayalim aslında halen devam ediyor, olur da günün birinde yolum Amerika'lara düşerse o merdivenleri tırmanmadan ölmek istemiyorum.

1 yorum:

erbo dedi ki...

What is it you said to the kid? The world ain't all sunshine and rainbows. It's a very rough, mean place... and no matter how tough you think you are, it'll always bring you to your knees and keep you there, permanently... if you let it. You or nobody ain't never gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard you hit... it's about how hard you can get hit, and keep moving forward... how much you can take, and keep moving forward. If you know what you're worth, go out and get what you're worth. But you gotta be willing to take the hit.

Rocky Balboa