28 Temmuz 2009 Salı

EUROSPORT'A ALKIŞ

Caner Eler, Eurosport'un yetenekli sunucularından biri. Tabiri caizse piyasanın yüzü olmayan adamlarından. Sesiyle, bilgisiyle bize ulaşıyor. Gerçi Caner'i, yüzünü, artık NTVSpor'da "Yenilsek de Yensek de" programında görme imkanınız da var. Benim Caner Eler ile tanışmam tamamen tesadüf. Bundan yaklaşık 3 ay önce Futbol Federasyonu ve Güney Afrika Büyükelçiliği'nin birlikte organize ettiği 2010 Dünya Kupası tanıtım toplantısına gitmiştim. Bildiğiniz o sıkıcı toplantılardan biri işte. Organizasyonun başlamasını beklerken bir arkadaş yanıma yaklaştı ve "Merhaba ben Caner, nasılsınız?" dedi. Ve başladık sohbete. Salonun en arkasında oturuyorduk. Başkan Mahmut Özgener ile diğerlerinin yaptıkları konuşmalar bir süre sonra doğal olarak kabak tadı verince biz de kısık sesle sohbeti daha da ilerlettik. Futboldan girdik basketboldan çıktık. Messi'yle başlayıp bilmem nerelere gittik. Konuşmalar bittikten sonra da kokteyl kısmında millet canlı müzik dinlerken biz bir köşede yine spor muhabbetimize devam ettik. Ne kadar bilgi dolu olduğunu o zaman farkettim. Bu işi ne kadar severek yaptığını gözlerinden anladım. Günlerce Fransa bisiklet turunu anlattı bize. Büyük keyif aldık. Diğer spor dallarında da anlatımını duymanız mümkün. Anlatacağı her spor dalıyla ilgili çok sıkı çalışıyor ve notlar alıyor. Bana göre spor sunucusu anlamında büyük bir çıkmazın içine giren medyamızda, yumuşak ses tonuyla abartmadan, tansiyonu gereksiz yere yükseltmeden ve gerçekçi bilgilerle döşediği anlatımıyla her zaman var olması gereken bir arkadaşımız. Bakınız Hıncal Uluç Caner ile ilgili bugünkü köşesinde neler yazmış?!



Eurosport'a alkış!..
YANİ bir spor olayı bu kadar mı güzel nakledilir?.. Yani bir spor olayı bu kadar mı güzel anlatılır?..
Fransa Turu'ndan söz ediyorum ve de Eurosport'tan.. ve dahi Türkçe anlatan Caner Eler ve arkadaşlarından..
Bütün öğleden sonralarım ekran başında geçti, bir aya yakın zamandır.. Büyülenmiş gibi izledim..
Fransa, köyüyle, kentiyle, ovaları, yaylalarıyla bir rüya ülkesi miydi, yoksa çekimler öylesine muhteşemdi ki, bana mı öyle geldi?..
Hele o son gün.. O Paris.. Şeytan dedi ki "Atla yarın uçağa.. Doğru Paris.."
Adamlar, neyi, nasıl çekeceklerini biliyorlar bir.. İki.. Turun Fransa reklamı için bulunmaz bir fırsat olduğunun farkındalar..
O tamam..
Peki benim sunucum?..
Bu ülkede bugüne dek izlediğim en iyi spor anlatımı, kimse kıskanmasın..
Yüzünü görmedim, adını birkaç yere telefon edip güç öğrendim Caner'in..
Bu nasıl bir bilgi birimi, bu nasıl bir dersini en iyi çalışma, bu nasıl bir seyirciye saygıdır?..
Tur bir kentten geçiyor.. Şaraplarıyla ünlü.. Caner o şarabın özelliklerini anlatıyor bize.. Niye farklı, niye ünlü..
Ertesi gün bir köy var kenarda.. "Burası adını meşhur bir peynire vermiştir" diye başlıyor.. O peynirin tadını, kokusunu değil sadece, nasıl yapıldığını da anlatıyor..
Bir gün, bir dağ etabından geçerken, öte dağda yangın mı ne var.. Uçaktan bir şey atıyorlar yangına.. Atılan maddenin kimyasal formülünü de söylemez mi, anında?..
Yani adam ansiklopedi yahu.. Ve her gün ayrı yarışmacıyla ayrı dilde yapılan röportajları anında tercüme ediyor.. Kaç dil biliyor acaba?..
Son gün.. Paris.. Concorde'dan Şanzelize'ye giriyor yarışçılar, Paris caddelerinde.. "Sağda bir kitapçı vardır" diye onu bile anlatıyor..
Pes ki, pes!..
Benim eleştirilerim için "Efendim TRT'den attık ya, ondan böyle yazıyor" dediler ve yutturdular ya, TRT'nin yeni Genel Müdürü İbrahim Şahin'e..
İşte o Genel Müdüre çağrı..
Bir Paris etabını seyretsin Eurosport'un.. Bir de TRT'sinin Avrasya Maratonu ve İstanbul'unu.. Çekim farkını görsün.. Anlatım farkını dinlesin.. Ondan sonra da, uygarlığın "U"su varsa karakterinde, benden özür dilesin!...


Hıncal Uluç
Sabah Gazetesi

14 yorum:

Adsız dedi ki...

En sonunda birilerinin ilgisini cekmis Caner. Gec de olsa kesfedilebilmis en sonunda. Sahsiniz adina elestirim 3 ay oncesine kadar tanimiyor olmaniz. Rahatsizligina hic aldiris etmeden orasi senin burasi benim gidip gelmesine hayranim. Cok da iyi bir partnerdir yayin esnasinda guzel paslasir. Esas gozden kacan ise guzel bir Fenerbahce TV kazigi yemistir. Harika bir yayinlari vardi. Tour De France'dan girip Armstrong'dan cikiyorlardi. Fakat NTV Spor yayininda Galatasaray ekibinde gorulunce programin fisi cekildi. Hem de programi ucretsiz hazirlamalarina ragmen. Yazik.

PENNEARABIATA dedi ki...

Ben de 10 yıldır bu piyasadayım, ekranlardayım. Beni de tanıyan kişi sayısı azdır. Ama bunda eleştirecek birşey göremiyorum. Evet Eurosport'tan dinliyordum ama tanımıyordum Caner'i.

painkiller dedi ki...

bu konuyla alakasız ama şu LigTV yetkilileri de biraz Skysports u izlesin. Hadi onu bulamadılar bari Ntvspor a biraz baksınlar. Spor yayıncılığında Türk Tvleri neden bu kadar kötü?

granger17 dedi ki...

23 yaşındayım bana deslerdiki otur 2 saat bisiklet yarşı izle şukadar para vercem deseler onu izlemek inanın bana işkence gelirdi yaklaşık 3 sene avrupa gençler şampiyosında sıradan bir grup maçını anlatıyodu o gün orda denk geldim ondan sonra tour de france onun anlatımıyla izlemek harbiden bambaşka son 3 yıldır touru kaçırmıyorum artık bu alemde iki kişi tanıyorum birisi murat murathanoğlu birisi caner eler birisi bana basketbolu sevdirdi birisi bisikleti ayrıca bide canlı yayında maillere cevap vermesi bizzat ismini okuması harika

armgn dedi ki...

hıncal uluç bugün iyi yazdıysa iki sene sonra yerden yere vuracak demektir. Tehlikeli sular:-)

Burak Eken dedi ki...

Caner Eler'i çok beğeniyorum. Ama bunu sadece Caner Eler'le sınırlandırmamak lazım. Eurosport spikerlerinin çoğu öyle. Anlattıkları sporun hakkını veriyorlar. Yayınları laf olsun diye değil, gerçekten o spora hakim olarak yapıyorlar. Kaç tane spor dalını onların sayesinde izlemeye başladım. Türkiye'de spor kültürünün gelişmesi için, Eurosport'u izleyenlerin sayısının artması lazım.

Uzun lafın kısası; başarılarının devamını diliyorum.

Chloroform dedi ki...

Dersine çalışma, konu hakkında bilgi sahibi olma konularında Caner Eler bence eşsiz biri. Tabi eurosport un harika ingiliz spikerlerinin sözlerinden(bildiğim kadarıyla kulaklarında onların sesi var) de esinlenmiyor değil. Ama yine de bisiklet yarışlarını ülkemizde popülerleştirebilecek kadar iyi bir anlatım sundu Caner Eler bu tur boyunca. Artı olarak bir spiker için harika bir ses tonu var:D

mustafa taha dedi ki...

Caner insan olarak hayatımda gördüğüm en şeker insanlardan biri.
Anlatacagı hicbir spor dalı ile ilgili olarak sıkı calısmasına da gerek yok. Zaten sahip oldugu bilgi dagarcıgı yetiyor.
Bir adam Avustralya'da sporun altyapı gelişimini bile 15 dakika boyunca kesintisiz anlatacak bir kapasiteye sahipse artık şapka çıkarırsınız...

tierra dedi ki...

ne tesadüf ben de geçen gün bir doğum günü kutlamasında tanıştım canerle :) yanıma oturttular ve bir anda aynen senin dediğin gibi oldu ali abi. Futboldan başladık baskete gittik bir ara atletizmin türkiye'de neden gelişemediğini tartıştık. ve son dakka bilgisi olsun. Goal dergisinin genel yayın yönetmeni olmuş :) (bunu da o gece öğrendim)

Parma Maniac dedi ki...

Net bir gerçek söylemek isterim Caner'le ilgili.. Türkiye'nin en iyi "spor spikeri"dir.. Bence tabii..

varol döken dedi ki...

@parma maniac
net gerçek ve bence:)

ozdemirmusta dedi ki...

çok kral adamdır Caner Eler.

Ömer Şahin dedi ki...

Caner liseden arkadaşım, basketbol takımında da beraber oynadık.

Caner'i tanıyan herkes onaylayacaktır ki karakteri değerlendirildiğinde bütün övülen yönleri, genel kültürü, yeteneği, çalışkanlığı, dahi gölgede kalacaktır.

Ama şunu da eklemek lazım ki Hıncal Uluç yine Uluçluğunu yapmış, bu alkışlanacak yazının sonunu X benden özür dilesin diye bağlamıştır.

Benim korkum şudur ki yarın öbür gün Caner kendisinden nemalanılacak noktaya gelip bu adama koz verirse, onu o koltuğa ben oturttum temalı bir yazı çıkabilir Hıncal'ın kaleminden.

Sheed dedi ki...

nickfallin'in korktuğu da gerçekleşti:

http://www.sabah.com.tr/Yazarlar/uluc/2010/07/27/ah_haso_ah

"Caner Eler'i yıllar önce ben keşfettim, yazar olarak."