9 Eylül 2009 Çarşamba

MUCİZELER BİRAZ ZAMAN ALIR

Güne üzücü başladık, akşamüstü basketbol milli takımımızla sevindik ancak finişi iyi yapamadık. Tuhaf bir maç oldu, farklı da yenilebilirdik, son dakikalardaki pozisyonlarla 2-1 kazanabilirdik de. Oyuncuların performanslarını iyiydi ya da kötüydü şeklinde teker teker değerlendirmek kaybedilenlerin ardından gereksiz diye düşünüyorum. 25. dakikada yediğimiz gol öncesi faul var mı yok mu tartışılır. Ancak yediğimiz golün ardından maçı kazanabilmemiz için önümüzde 65 dakika gibi geniş bir zaman vardı. Bu dakikada Fatih hocanın bu kadar sinirlenmesi ve sahadan atılması pek makul karşılanamaz. Arsene Wenger'in ezeli rakipleri M.United karşısında yenik oldukları maçın son anlarında hakem tarafından tribüne yollanması ve ardından gösterdiği sempatik hareketler geldi gözümün önüne. Kuşkusuz burada kaybedilen puanlar, kaçan balık daha büyüktü. Ama takım böyle önemli bir maçta, hakem ne kadar hatalı karar verirse versin, saha kenarındaki liderinden mahrum kalmamalıydı. Aklıma Fatih hocanın odasında yanı başında duran ve çoğunuzun bildiği yukarıdaki yazı geldi. İnanışını sembolize eden bu cümleyi Fatih hoca ve öğrencileri Euro 2008'de çoğu kez haklı çıkarmıştı. Bu kez yine zaman var önümüzde, 2 maç daha oynanacak ama bu kez beklediğimiz şey mucizenin de ötesi...

10 yorum:

Ayberk dedi ki...

Ulke insaninin "imparator" sifatini verdigi bir teknik direktoru henuz 20'li yaslarinin basindaki oyuncusu sakinlestirmeye calisiyorsa macin daha 3'te 1'i bile bitmemisken degismesi gereken cok sey vardir bana gore...

OKOROKWO dedi ki...

Çok yazık oldu demekten oteye gıdemıyorum...

Ernest J. Garnest dedi ki...

Milli takım denen olgu ülkenin en iyi oyuncularının birleştiği ve ülkeden çıkabilecek en iyi kadrodur.

Fatih Terim de ise milli takım ona yalakalık yapacak o ne derse tamam diyecek bir grup oyuncudur.Bu oyuncular çok nadiren değişirler silinen oyuncularda silinirler.

Bu ülkenin Gökdeniz'i Fatih Tekke'si İbrahim Toraman'ı var ama nedense görülmek istenmiyor.Allah aşkına 2 sene önce Bursaspor da bile oynamayan daha yeni parlamış bir çocuğu son çare olarak sürüp o çocuktan o ortamda bişey beklemek mi mantıklı yoksa yılların tecrübesi Fatih'î mi ? Yada daha geçen sene patlayan takımında bile doğru düzgün oynamayan İsmail Köybaşı mı bu takımı adam edebilecek ?

Fatih Terim yüksek ihtimal veda edecek milli takıma ama yine bırakmayın bizi hocam diyenleri kırmamak için geri dönecek sonuç olarak biz de atalarımızdan gördüğümüz gibi 2 ileri 1 geri devam ederiz.

Flying Dutchman dedi ki...

Maç sonucu şöyle bir demeci var.

"Hakem Portekiz'e gittiğinde 'Fatih Terim'i sahadan attım' şeklinde havasını atabilir"

Şu laf Fatih Terim'in neden 9 senedir müzesine tek bir kupa koyamadığının bir özetidir. Alıp 15 defa okusun, "ben nerdeyim ve kendimi hala nerede görüyorum?" diye de sorsun. Sormadığı sürece daha böyle çok "kaybeden" olarak basın toplantısı yapar...

yok artık leBron james dedi ki...

arjantin ve portekizde gidemezse bizde avunuruz biraz:).bu gidisle zaten dünya kupası finalinde kuzey koreyle gabonu falan görcez.daha da otesi yok

sembolist dedi ki...

9 senedir Fatih Terim'in basın toplantılarında hiç bir gaztecei ters köşe soru sorma cesaretni gösteremedi..Sorgulatmayan,eleştiriye kapalı dedğim dedik olarak korku 'imparatator'luğu yaratan bir anlayaşın 9 yıldır elle tutulur bir başarısının olmaması tesadüfü değil..(2008 de rezil oynayıp son dk.larda tesadüfen attık)..
saygılar..

aamet jr. dedi ki...

Hollanda grubunun en kötü ikinciliği de büyük ihtimalle garantilenmişken yazık oldu. Şu maçı alsaydık o gazla ikinci de olurduk. Zaten ne yapıyorsak gazla yapar hale geldik futbolda. Gaz ekolünün sahibi Terim dönemi de artık sona ermeli. Milli takımlarda başarılı bir kariyeri olan yabancı bir teknik adam gelmeli.

Şampiyonalık başarılardan çok, istikrarlı olarak büyük orgaznizasyonlara katılmak olmalı hedefimiz. Orta vadede Türkiye liginin Sivas'ı olmaktansa, Şampiyonlar liginin Lyon'u olmayı yeğlerim şahsen.

tofi dedi ki...

bence saha kenarında kalsaydı da bir sey yapamazdı. öyle yada böyle gol atmıssın, daha oynanacak 85 dk var, oyuncularına yavas, cıkmayın diyor. oysa ki herkes biliyor 2 farka ulasmadan galibiyet hayal. bir takımın orta sahası en önemli yerdir, ama sen sadece yana ve geriye oynayan ceyhunla selçukla, mehmet topalla orda oynayamazsın, ordaki adam sorumluluk almalı, ve o emreydi ve yorgunluktan yaptıgı hatalar içler acısıydı, tuncay gibi bi değer var elinde ve komedi filmi gibi son yarım saat orta sahının ortasında, kormerlerde son adam pozisyonundaydı, gökhan gönülün girdigi pozisyonlarda tuncayın olması gerekirdi bence, hem formsuzdur belki ama artik takım bitmiş, nihat var elinde 15 dk kalmıs almıyorsun, kabadayı edebiyatıyla olmaz. yenilen golde de ne kadar harika vurmus gibi gözukse de, ben yine de volkana suc buluyorum, bunu hep yapıyo. artik cok kaleci 25 metre ve üzeri frikiklerde ortada duruyo, ve 1 adım önde, boyle pozisyon alsa o topu cıkarırdı, yine de berbat oynadık, onların pozisyonları daha fazlaydı, yazık oldu, geçti bor'un pazarı diyorum...

kendine iyi bak dedi ki...

milli takıma denecek hicbirsey yok, bildigimiz milli takımımız. zaten bizim takımın bir macı kazanması icin 2 sart mutlak yerine gelmesi gerekir bana gore. sans ve bireysel anlamda kaliteli en az 2 oyuncusunun iyi oynaması. bunlardan biri gerceklesmediginde cogu zaman kazanamıyoruz. saglık olsun deyip gecistirileibilir; ama insan guney afrika da kendini goremeyince uzuluyor." ulan isvicre bile gidecek" diye icim icimi yemekte..arkadasa
(Flying Dutchman) katılmamak elde degil, o nasıl bir acıklama kalitesiz turk magazinindeki " benim sayemde unlu oldu" lafı gibi. ayıp. fatih terim adrenalini yuksek olan maclarda zaman zaman bilincini kaybediyor, ne o oyle hakeme el sallama filan, sonucta karsındaki soyunma odandaki oyuncu degil ki sonucunu da gorduk. bu konuda biraz daha dikkat etse hic fena olmaz cunku milli takım oyuncuları da onun ogrencileri. imam-cemaat iliskisi bir yerde...

wolky dedi ki...

Terim ile olmaz artık, miilliyetçi duygular hade oğlum yaparsın, ya allah bismillahlar ile olacak işler değil bunlar. Terim gün geçtikçe erimeye devam ediyor...