5 Şubat 2010 Cuma

İYİ Kİ VARSIN GOOGLE EARTH!

Bugün size google earth'ün ne kadar mükemmel bir program olduğundan bahsedeceğim. Birçoğunuz belki biliyorsunuzdur ama ben daha yeni keşfettim. Ufukta bir Madrid yolculuğu gözüküyor bana. Kısmetse 15'inde ilk kez İspanya topraklarına ayak basacağım. Kalacağım otel Madrid'in merkezinde İspanya'nın Broodway'i olarak kabul edilen Gran Via caddesi üzerinde. Dedim ya ilk kez gidiyorum Madrid'e. Bu yüzden dün gece google earth'ü bilgisayarıma kurdum. Son sürümü, Avrupa ve Amerika kıtasının büyük bölümünü sokak sokak gezmenizi sağlıyor. Dünya'nın diğer bölgelerinde var mı bakamadım ama Türkiye'de bu imkan henüz yok. Neyse efendim bu mükemmel program sayesinde kalacağım oteli buldum, gerçek görüntüsünde kapısına kadar indim. Google'dan aldığım yukarıdaki fotoğrafta otelimin olduğu sokağı görüyorsunuz. Dikkat ederseniz sokağın ortasında bir fotoğraf makinesi simgesi gözüküyor. İşte google'ın son harikası bu. Beni benden alan uygulama. Ona çift tıkladığınızda o noktadan 360 derece etrafınıza bakabiliyorsunuz. Ve bunlardan tüm caddelerde, sokaklarda belli aralıklarla mevcut. Dün gece 2 saat boyunca başından kalkamadım ve adım adım Madrid caddelerini dolaştım. Havalimanından bineceğim metrodan otele en yakın hangi durakta ineceğimi, hangi yolu kullanarak otele ulaşacağımı, otelden çıkınca yemek için nereye gidebileceğimi bu uygulama sayesinde şimdiden ayrıntılı bir şekilde öğrendim. Mesela aşağıdaki fotoğrafta otelden çıkıp cadddeye yöneldiğimde yolun karşı tarafında Starbucks ile gözgöze geleceğimi görebilirsiniz. Bu program sayesinde seyahat notlarımı çıkarıp çok fazla vakit kaybetmeden ihtiyaçlarımı gidererek görmek istediğim yerleri gezebileceğim. Bu da benim orada bulunacağım sürede kısıtlı zamanımı daha verimli kullanmamı sağlayacak. Bu akşamki planım da en yakın arkadaşlarımdan birinin geçen gün çalışmak için gittiği California'nın Palm Springs şehrini dolaşmak. Gi(de)tmediğiniz ya da gideceğiniz yerleri keşfetme adına size de şiddetle tavsiye ediyorum.

26 yorum:

Ata İsmet Özçelik dedi ki...

Amerika'nın birçok şehrinde, Avrupa'da Madrid,Barcelona, Londra, Paris, Amsterdam, Berlin gibi birçok büyük şehirde mevcut :) Türkiye'de cadde-sokak biraz zor ama belki günün birinde olur, bu arada bahsettiğin özellik Google Earth'den ziyade StreetView olarak geçiyor :)

PENNEARABIATA dedi ki...

ilk yorumun senden geleceğini biliyordum :) teknolojinin detayları ile aram pek iyi değil, aydınlattığın için teşekkür ederim.

Ata İsmet Özçelik dedi ki...

Rica ederim ne demek :) Benim en sevdiğim özelliklerdendir ben de Barselona'da kaldığım otelin çevresini, metroya olan uzaklığını cafelerin yerlerini filan böyle kafamda ezberlemiştim :) Zamanında yazdığım yazıyı da link olarak ekleyeyim bu yazıya anlamlı olur :)

Ata İsmet Özçelik dedi ki...

Backlink olarak ekleyecektim ama blogda o özellik kaldırılmış ben de buraya yazayım o halde :)

http://hepsidetay.blogspot.com/2009/03/google-street-view-hollanda-ve.html

ozdemirmusta dedi ki...

Son fotografta yolun ortasında durmuşsun yalnız abi, cok küfürü yersin aman diyim :)

Biz de kullanalım bakalım şunu neymiş ne değilmiş, yaz başı bizim porgramda da bi Madrid var nasıl olsa ;)

designerk dedi ki...

Geçen yıl ağustos ayında bende ispanya ya gitme şansını yakaladım. Barselona Madrid Valencia turu esnasında google streetview uygulamasını da canlı olarak kullandım. inanılmaz bir deneyimdi benim için. Özellikle iphone ununuz varsa bu keyif kat be kat artıo. Madride gitmeden önce arkadaşlarla hostel araştırmasına girdiğimizde seçenekleri en uyguna indirmek için senin yaptığının aynısını google map ile yaptım. Normal de türkiye de iphone daki google map i kullandığında yanında sadece yol bilgisini gösteren bir ibare çıkar. Yurtdışında ise bu ikonun yanına streetview ikonu belirdi. Bu nedir diye merakla ikonu tıkladığımda sokakta 360 derece gezinebildiğimi farkettim ki bu da dumur olmama açıkçası yetti de arttı. Bunun dışında iphone un var mı bilmiyorum abi ama varsa google map ile çok rahat navigasyon uygulamasını gerçekleştirip birebir istediğin adrese canlı tarif alabilirsin.
Çok fazla reklam kokan bi yorum oldu ama tamamen apple ve google aşığı biri olarak herşeyin hakkını vermek gerektiğini düşünüyorum.
Bunun dışında abi geçen sene barselona nın süper kupayı aldığı maçıda yerinde canlı izleme şansına sahip oldum ki 6 kupa aldıkları efsane sezonda birini bile canlı görmek burdaki barselona fanlarına hava atmam için yetiyo da artıo bile.
Bi de abi dikkat et ispanyollar pek dost canlısı değildirler bi de elleri fazlasından uzundur. İspanya da iphone unu kaptıran biri olarak söylüyorum bunları.. Saygılar

varol döken dedi ki...

ispanyol bir kızın gezdirmesini tercih ederim...

ama sen de haklısın ali, anlıyorum seni:)))

PENNEARABIATA dedi ki...

@designerk

geçmiş olsun. duydum ben de. özellikle turistik yerlerde cepciler çokmuş.

İphone'um var, google map'i de kullanırım. yani orda açtığımda streetview ikonu çıkacak otomatikman diyosun öyle mi?

Bir de sorum var bilen arkadaşlara. Benim kullandığım turkcell internet paketi yurtdışında da geçerli oluyor mu?

varol döken dedi ki...

@pennearabiata
http://www.hurriyet.com.tr/magazin/yazarlar/13692175.asp?yazarid=105&gid=225

cengiz semercioğlu'nun yurtdışında internet kullanma faturası...

turkcell ile konuşmadan sakın açtırma telefonu yurtdışında internete...

aman diyim...

Ata İsmet Özçelik dedi ki...

Evet streetview ikonu çıkıyor, hayır internet paketi geçerli olmuyor ve yurtdışında internet inanılmaz pahalı şöyle diyeyim açık unutursan filan 4 haneli fatura görebilirsin :)

PENNEARABIATA dedi ki...

aman aman aman ne diyorsunuz yaw. ne yapmam lazım? internetin kapattırılması gibi bir durum var m yoksa iphone'da hiç safari ya da interneti kullanan programları açmamam yeterli mi?

Bir soru daha buradaki gibi starbucks'a gidince mesela ücretsiz nete girilebiliyor mu?

varol döken dedi ki...

turkcell i ara ve bence kapattır...

starbucks'ta bilgisayarınla ücretsiz girersin internete ama telefondan önce turkcell hattına yönlendirildiği için çok pahalı oluyor diye biliyorum...

yanlış yönlendirmeyeyim ama 2. konuda, uzmanları burada:)

Ata İsmet Özçelik dedi ki...

Şimdi iPhone'un menüsünde (Settings-General-Network) Data Roaming var o OFF olduğu sürece yurtdışında hiçbir data transferi yapmazsın paniklemene gerek yok default'u da OFF zaten :) Wireless için herhangi bir yönlendirme yok ama orada Starbucks'larda free Wifi bulunmayabiliyor bazen, cafelerde wifi işareti oluyor. Şifre filan isterse adamlara sorarsın (hoş İspanya'da bir kelime bile İngilizce bilmeyenleri görünce şaşırabilirsin :), ama dediğim gibi Data Roaming OFF olduğu sürece hiçbir ücret yazmaz.

PENNEARABIATA dedi ki...

az önce aradım turkcell'i. teknoloji danışmanı, yurtdışina çıkmadan önce hat üzerinden internet erişimini kapattırırsınız gelince de açtırırsınız dedi.

@Ata
senin dediğin gibi off'da duruyor. o halde hiç aramaya gerek yok bir daha turkcell'i.

bu arada iyi oldu bu yazışmalar, bilmeyen arkadaşlar da benim gibi öğrenme fırsatı bulur. en azından Cengiz Semercioğlu gibi patlamayız.

tahir durten dedi ki...

iphone forum'u gibi oldu :)

abi sen starbucks fln gibi 8-10 tane farkli yerlerdeki sifreli wifi'i olan cafe'lerde bi su, kahve fln ic. onlarin hepsinin sifresini bi kere girdin mi kaydediyor ztn. cafe guzergahini guzel secersen madrid'in cogunda wifi'dan yararlanirsin :)

aman diyim oyle kendi kendine 3G'mis, edge'mis girme, vallahi mahvolursun...

cisco dedi ki...

ben de street view'un nasil yapildigi ile ilgili bi foto koyayim bari :)

http://farm4.static.flickr.com/3001/2666901841_a16aa6a53b.jpg

cesky dedi ki...

Ben de ne zamandır kullanıyorum bu hizmeti. nerdeyse parisi falan avucumun içi gibi biliyorum diyecem, öyle süper yani. ayrıca bu özelliğin microsoftta olduğunu düşünüyorum da kaç dolar olurdu acaba? Allah senden razı olsun google.

sukullaci dedi ki...

benimde hepinize rep veresim geldi :D neyse şu google earth ve türevleri çok nalet şeylerdir valla takılınca bırakamıyor insan, yok ninemin evini bulayım, yok amcamın arabasını bulayım derken sabah oluyor valla.

Mutlak Gol Şansı dedi ki...

Gran Via bana göre Madrid'in en can alıcı noktası. Bizim İstiklal Caddesi gibi kendine has bir karakteristiği olduğunu düşünüyorum. Telefonica binası gezilebilir, El Corte Ingles'ten alışveriş yapılabilir.

Eğer fırsatınız varsa, 17 Euro'luk şehir otobüsleri ile kültürel ve tarihi yerlerin hepsini görme şansını yakalayabilirsiniz. Ancak ben yaygın olan ve kolay kullanılabilen metro ağı ile kendi başına gezme olayının daha keyifli olduğu görüşündeyim.

Müzelere ilgi duyuyorsanız Thyssen'i tavsiye ederim. Hani şu asansör markası Thyssen firmasının müzesi... :)

Cepçiler konusuna gelince, ara sokaklara dikkat diyorum, şehir merkezi(Gran Via gibi) gibi yerlerde çok fazla sorun olacağını sanmıyorum. Ama ara sokaklarda birkaç kez tırstığımı belirtmeden geçemiyorum.

armandolionel dedi ki...

teknolojinin geldiği nokta ne kadar garip,yazıyı ve yorumları okuyunca daha da bi anlaşılıyor...29 yaşımdayım ve son 15 senedeki olaylara bakınca şaşırmamak elde değil...annemi düşünüyorum da benim yaşımdaki çağını,teyzem almanyaya gitmiş işçi olarak,tv yok,pc yok,telefon yeni yeni ,almanyanın nasıl bi yer olduğunu görmemiş,heralde teyzemin bi kart atmasını falan beklemiştir nasıl bi yerde olduğunu öğrenmek için,yada ne bileyim fotoğraf çekçekde mektup atçakda 1 ay sonra o mektup eline geççek...bide şu ana gelelim,gir google earth e ,daha uçağa binmeden kalcağın otelin önüne kadar git,sokağını gör,kahveyi otelin karşısında mı yoksa 2 sokak ilerdeki cafe de mi iççeğini düşün.gerçekten bazı teknolojik gelişmeleri kafam almıyo,bi 15 sene sonra neler olcak acaba,ömrümüz varsa bekleyip görcez...bu arada söylemeyi unuttum yazı gerçekten çok güzel olmuş.

Alengirli İşlerin dedi ki...

Abi okudum yazını 12de. 2 saattir geziyorum. Paris Eyfel kulesi. Roma Collezione. Nou Camp , Barnebau civarları. Gidemesekte görmüş olduk :) Biz daha joomladan site yapmaya çalışırken adamlar neler yapıyor :P

designerk dedi ki...

şöyle bir durum var ben turkcell abonesi olarak gittim ispanyaya. iner inmezde hat orange olarak karşıma çıktı. bağlantıda bir sorun yok ama asıl mesela fahiş fiyat. yani 1 mb başına 10 tl gibi bi uçuk rakam bu. ispanya da bi ara bir 3g internet bağlantısı yaptım netbooktan. 20 mb dosyayı önbelleğe almış makine. makineyi kapatmam ile mesaj turkcell mesajı gelmesi bir oldu. Sayın kullanıcımız şu ana kadar 20 mb lık internet kullandınız. bu 200 tl ediyor haberiniz ola die. tabi bide vergisiz hali bu. anlican abi dönüşte 500 tl gibi bir telefon faturası ödedim ki hattımda türkiye dahilinde 4 Gb lık internet paketi olmasından içim cız etti.
Aman aman derim kullanırken neti dikkatli ol...

PENNEARABIATA dedi ki...

@alangirli işlerin. Demek ki aynı saatlerde aynı yerlerde dolasmisiz, nasıl oldu da karşılaşmadık :) Colisseum ve Nou Camp tarafları harikaydi.

Alengirli İşlerin dedi ki...

Evet abi harikaydı. Collesium un etrafından dolaşayım dedim, bi arka sokağa geçtim kayboldum Roma sokaklarında, geri dönene kadar 15-20 dk geçti. Ama korkmadım kayboldum diye :P Statları gezdim şimdi NBA Salonlarını geziyorum :)Chelsea'nin stadına fazla yaklaşamadım. Old Trafford un etrafındaki evler güzeldi.

Abi biz şimdi böyle geziyoruz ya, baya bi gördük, işte barnebau etrafları, Nou Camp etrafları, Collesium civarı falan. Biz buralarla ilgili köşe yazıları yazsak tutar mı ? :D

insivible dedi ki...

Barcelona cepci cennetidir daha gecen haftasonu bi arkadasin iphone unu alip kostu bi fasli da yakalandi sonra. biz de mac icin madrid e geliyoruz, guzel bi otel onerisi olan var mi, gecende kaldigim yer dolu gozukuyo.

Massimo dedi ki...

Hocam bende Madrid'e gidiyorum GS-Madrid macina sen hangi metroyu falan kullanacagimizi nereden buldun?
Selamlar.