9 Nisan 2009 Perşembe
WRC'DE HAYATTA KALMAK
Geçen haftasonu Portekiz Rallisi'nde Dünya Ralli Şampiyonası tarihinin en büyük kazalarından biri yaşandı. BP Ford Abu Dhabi Takımı'nın Fin pilotu Jari-Matti Latvala ve yardımcı pilotu Miikka Anttila kazanın ardından hurdaya dönen bu aracın içinden yara almadan çıktı. Tüm motorsporlarında olduğu gibi Dünya Ralli Şampiyonası'nda mücadele eden otomobillerde de güvenlik son derece önemli. Yukarıdaki araç daracık, virajlı ve bozuk yolda 200 km hızla giderken tam 20 takla atmış ve yoldan 150 metre uzağa sürüklenmiş. Görüldüğü gibi sürücü kabini sapa sağlam duruyor. Bu kaza heralde 20 yıl önce meydana gelseydi iki pilot da sağ olarak kurtulamazdı.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
4 yorum:
ben o kabinin içinde olsam kendi kusmuğumda boğulurum yahu:)
Gronholm ve Marko Martinn bu tip kazalar yasamisti yakin gecmiste, hatta Marko'nun araci taklanin her turlusunu atmis ve bundan bile beter olmustu. O metal yigininin araba oldugunu onceden bilmiyosan anlamiyodun zaten. Daha sonra bir de copilotu Beef Park'i oldurmustu bi kazada, adam deliydi
20 değil, 30 yıl önce bile bu tip kazalarda ölü neredeyse yaralı bile çıkması zor ihtimaldi. Hemen hemen benzer güvenlik önlemleri 30 yıldır var ama wrc 1980 yılına göre daha güçsüz ve daha yavaş otomobillerle koşuluyor.
2005 yılında estonyalı ford focus wrc sürücüsü Markko Martin'in irlandalı co-pilotu Michael park galler rallisinde aracın sağ taraftan bir ağaçla kucaklaşması neticesi ölmüştü; camdan giren ağaç dalını bile engelleyecek bir güvenlik donanımı hiç var olmadığı gibi halen de o tarz bir şey düşünülmüyor. "One in a billion" deyip geçtiler park'ın ölümüne -ki bence de öyle...
Yanisi, olur böyle vakalar.. Hatta daha kötüleri de olur 3-5 yılda bir... Sainz'in bir portekiz kazası vardır ki 15 yıl geçti hala konuşuluyor mesela...
İçindeki iskelete bakarmısınız..
Kapı girişinde en ufak bir yamulma dahi yok..
O derece sağlam demek..Ona göre basıyorlar gaza..
Yorum Gönder