13 Haziran 2009 Cumartesi

MEHMET TOPUZ: HIRSIN GETİRDİĞİ TRANSFER

Neler oluyor bu Türkiye'de gerçekten anlamak, olanlara bir anlam katmak çok zor. Bu yüzden de mide bulandırıcı yaşananlar. Mehmet Topuz artık Fenerbahçe'nin futbolcusu. Hayırlısı olsun. Ancak hangi Fenerbahçe'li arkadaşla konuşsam bu transferin içlerine sinmediğini, çok da mutlu olmadıklarını söylüyorlar. Haklılar da. Çok değil sadece 1 hafta önce siyah beyaz forma ile pozlar veren, tv kanallarına telefon bağlantıları yaparak Beşiktaş'ta oynamak istiyorum diyen, iki camiayı birbirine düşüren Mehmet Topuz'un geldiği şu anki nokta tam anlamıyla trajik. Soruyorum Sayın Aziz Yıldırım'a; bu Mehmet Topuz neymiş, ne büyük futbolcuymuş meğersem Aziz Başkan? Koskoca Fenerbahçe Kulübü Başkanı olarak, bu takıma Anelka'ları, Van Hooijdonk'ları, Ortega'ları ve daha birçok büyük yıldızı getiren biri olarak siz Aziz Başkan nasıl oluyor da özel uçağınıza atlayıp bir futbolcunun ayağına Kayseri'ye gidiyorsunuz ve takımınızda oynaması için ikna etmeye çalışıyorsunuz? Sonra yine özel uçağınızla taşıyarak İstanbul'a getiriyor ve çekindiğiniz için Fenerbahçe Konuk Evi'nde ağırlıyor ve bizzat yanında oturarak imza attırıyorsunuz? Sizin yerinizde olsam ben çocukluğumdan beri Beşiktaş'lıyım diyen, formasıyla pozlar veren bir futbolcuyu boşverirdim. Siz bir süre önce belki kulübüyle anlaşarak doğruyu yaptınız, kendinize göre adımlarınızı doğru attınız ama gönlü olmayan bir adama "He öyle mi, o zaman nerede oynamak istiyorsan orada oyna, sana bu kapılar bundan sonra kapalıdır" demenizi beklerdim. Ama siz büyük bir yıldız muamelesi yaptınız. Tamam iyi bir futbolcu olabilir ama Fenerbahçe'yi taşıyacak, coşturacak, hele böyle sizin tarafınızdan himaye altına alınıp, özel uçaklarla taşınacak bir oyuncu olduğuna inanmıyorum. Sayın Başkan bence siz bu transferi sadece hırsınız için yaptınız!
Gelelim Mehmet Topuz'a. İyi maçlar çıkarttın. Özellikle şutların, uzaktan attığın goller seni Mehmet Topuz yaptı. Ama bana göre büyük takımlarda oynayabilecek kapasitede bir yıldız hiç olamadın. Yerli futbolcu almak için çaba sarfeden büyük takımlar için yıllardır menajerlerin şişirdiği, yoklukta varolan bir futbolcuydun. Senden ne olursa olsun, eğer illa ki İstanbul'a gelmek istiyorsan, adımlarını doğru atmanı, dürüst olmanı, oyunu kuralına göre oynamanı beklerdim. Önce Rıdvan Dilmen'i arayıp Aziz Yıldırım'ın telefonunu istemen, ulaşamayınca bir süre sonra Beşiktaş'la bir şekilde anlaşıp siyah beyaz formayla pozlar vermen sonrasında ise sözünün arkasında duramayıp Fenerbahçe ile anlaşman, imzalarken de mutluluğunun gözlerinden okunması beni çok şaşırttı. Kimse senden Metin Oktay, Can Bartu ya da Baba Hakkı gibi olmanı beklemiyordu zaten ama yanar dönerlik de sana hiç yakışmadı doğrusu.

36 yorum:

archenemy dedi ki...

Eline sağlık güzel yazmışsın bence yanar dönerlik yakışmış baksana göz bebeği bile gülüyor,Beşiktaş açısından iyi olmuş verilen paraya değecek bir oyuncu değil.Galatasaraylı olarakta Fener'in böyle şahsiyetli (!) oyuncu alması ayrı bir sevinç.

karıncaezmez dedi ki...

Aynen öle. Dediklerinize aynen katılıyorum.

Kayserispor (ki 9 milyon euro aldığı söyleniyor Kayseri'de) hariç bütün taraflar kaybetmiştir bence.

Alper Öcal dedi ki...

Fenerbahçe'nin prestiji için önemli bir transferdi bu, Mehmet Topuz süper bir oyuncu olduğu için değil.

Hırs onun hırsı.

Bunu görmek çok zor olmamalı.

Topuz'un transferinde sürüyle aktör vardı üstelik. Şu an hapiste olan bir takım mafyatik adamlar da dahil. Özel uçakla Kayserilere gidilmesinin sebebi de bu.

Mehmet Topuz'un iradesi ayaklar altındaydı ve karşı bir güç orada olmadığı takdirde de ayaklar altında kalmaya devam edecekti.

Yine de içime sindirebileceğim bir transfer değil, bana kalsa 1 sene kadrodışı bırakır ya da kiralarım. Terbiye edip öyle oynatırım ama prestij açısından önemliydi transfer. Yapıldı.

Uzun zaman sonra Başkan'ı tebrik ediyorum.

gokmenoz dedi ki...

Rezillik diz boyu. Hem Beşiktaş, hem Fenerbahçe, hem de Mehmet Topuz için geçerli. Beşiktaşın etik olmayan transfer çabası Aziz Yıldırım'ın yeterince profesyonel olduğu konu olan medyayı değiştirmesi, mehmet topuz'un alengilli lafları ve toplum için kendini göstermiş olduğu bu durum..

aziz yıldırım'ın tek amacı geçen senelerde olan galatasaray şampiyonluğunun haberlerini engellemek için istifa edip tekrar geri dönmüş olmasıyla bunun arasında pek bi fark göremiyorum. bu sene de bjk ın şampiyonluk haberlerini geri plana atıp, hırs yapıp beşiktaş'a kıllık olsun amaçlı yapılan bir transfer. mehmet topuz'un cahiliyetiyle yapmış olduğu kelamlar ve içinde bulunduğu durum ne yazık ki türk futbolunun ne denli kalitesiz olduğunu bir kez daha gösterdi.

bir de allahaşkına medyanın pohpohuyla bu denli verilen transfer ücretine yazık değil mi? yıldız beklentisi içinde alınan gökhan emreciksin ve 7milyon dolar. vay haline fenerbahçenin. poulsen için daha az vericekler be. mizaha bak. fenerbahçe taraftarı da ne kadar ister artık belli. yani bu transferi isterlerse abesle iştigal olur. iyi ki galatasaray bu işin içinde değildi.

beşiktaş mehmet topuz'a şarkı göndersin;

yazık ettin yazık kendinden çok bana!

Rory Breaker dedi ki...

Benim anlamadığım nokta yazılan çizilen kadarıyla, mafyaların sağ kollarının hatta belki de kendilerinin, jandarma komutanlarının, milletvekillerinin ve futbol kulübü başkanlarının (tam kadroyu bilmiyorum yazılan çizilen bu şekilde) nasıl olup da aynı oda içerisinde bir futbolcuyu ikna etmeye çalıştıklarıdır.
Vah güzel ülkem vah.

Murat1905 dedi ki...

Bu cidden Türk futboluna zara veren bir transfer mevzusuydu ve bir şekilde bitmesine sevindim.

Bize imzalamazsan topuklarına sıkarız tehdidi aldı mı almadı mı bilmiyorum ama kontratı gelecek yıl bitecek vasat bir oyuncu için 9 milyon avro (topçunun alacaklarıyla 15 milyon avro ki medyanın saldırdığı Lincoln'den pahalı) vermenin açıklanacak bir tarafı yok.

Kendilerini kanıtlamış Tuncay'ın ve Nihat'ın bonservisleri de sanırım aynı civardaydı, hayırlı olsun Fenerbahçe'ye ;)

(Fenerbahçe taraftarı Mehmet Topuz gol atmasın yada soyismini değiştirsin diye pankart açar, demedi demeyin!)

KP dedi ki...

ağzına,aklına ve yüreğine sağlık.

Harika özetlemişsin durumu.

Bize her zaman zarar verdiğine inandığım, tipik Aziz Yıldırım hırs ve ego gösterisidir bu olay.

Futbol, evet şov işidir ama aynı zamanda da gönül işidir.

Beni kombine almaktan vazgeçirecek bu transferin başka bir açıklaması yoktur benim nazarımda.

Çubuklu formamın içerdiği kültür,sevgi ve kabiliyeti saçının telinde bile olmadığını bildiğim bir adam bana ne verebilir ki?

Formamla bu adamı gördükçe yüreğim sızlıyor.
Ne zor bişey bu allahım.

ssim dedi ki...

geçen hafta o sözlerden sonra beşiktaş taraftarı için kahramandı. şimdi ise hoş şeyler düşünmüyorlardır sanırım mehmet topuz için. =)

nwbrn dedi ki...

çok güzel bir yazı, elinize sağlık.

sanırım en pahalı türk oyuncu da oldu. bonservis + 3 yıllık maaş toplamı yaklaşık 31 milyon tl. şaka gibi bir para, boşuna okuyoruz biz topçu olmak vardı.

yıllardır dillendirilen ayhan akman kazığı, yerini mehmet topuz kazığına bırakacak gibi.

Quaresma7 dedi ki...

Kayeride öğrenciyim. Mehmet Topuzu bin kez canlı izledim. Bu adam büyük takım futbolcusu, küçük takımın değil. Kayeride tolunaydan çok sözü geçerdi, maç içinde takıma rkadaşlarına azar çekmekten topa bakmazdı. En çok Tırgay Bahadır sevinecek gittiğine az çekmedi topuzun ağzından. Onun dışında? Yazılanlara katılmam mümkün değil. Olağanüstü yanlış bir değerlendirme. Büyük takımda oyanaybilecek kapasitede bir yıldız olmadı mı? Fenerbahçe topuz için küçük bir takımdır. Türkiyedeki en değerli MC olup olmadığına kafa bile yormam. Fenerbahçe sezonun bombasını patlatmıştır. Sayın Okancı yetince izlememişsin topuzu. Doğru mudur?

Unknown dedi ki...

Bence bütün bu dalaverelerin arkasında Galatasaray var. Türk futbolunun en büyüğü olduğunu bir kez daha kanıtladı ne de olsa.

Mr.Eko dedi ki...

Boşuna "Azize" demiyor tribünler.

aşkın dedi ki...

Bu 9 milyon bonservis lafları nereden çıkıyor?
Benim bildiğim zaten Kayseri ile yapılmış bir anlaşma var.
Kaldı ki 9 milyon verilse hiç öyle mafyaya, bürokratlara, Azizyum'un bizzat gitmesine gerek kalmaz Kayseri kendi elleriyle getirirdi İstanbul'a.
Ali abi bu transfer pasaport transferi aslında.5 tane yerli futbolcu oynatmak zorundasın.
Tek başına Mehmet Topuz veya başka bir yerli %20 demektir.
Mevkii ve yeteneği bunu %40'a çıkarır, hırsını da eklersek kafadan %50 demektir.Geri kalan %50performansına bakar.Tabii bütün bunlar bunca kepazelikten öncesi için geçerliydi.
Bu durum göstermiştir ki yabancı kontenjanı ya 3 futbolcuyla kısıtlanmalı ya da belli coğrafyadan veya belli şartlara haiz futbolculara olmak kaydıyla sınırsız olmalıdır.
3 yabancı Topuz'lara muhtaç bırakmaz zira ona gelene kadar eldeki Emreciksin'leri, Aydın Karabulut'ları, Mehmet Güven'leri iyileştirmelisiniz.
Sınırsız yabancıyı anlatmaya gerek yok.Bazıları diyor ya ''Türk futbolu batar'' neye batar arkadaşım yapı sağlamsa neye batacak?
Yok eğer sağlam değilse sizin muhalefetiniz işte Topuz gibilerin bulunmaz hint kumaşı muamelesi görmesini sağlar.Madem bu ülke Avrupa Birliği adayı, üye ülke futbolcularına sınır konmamalı.

steven_stiffler dedi ki...

Etik yollardan hareket ettiği için Fenerbahçe'nin hakettiği bir transferi gerçekleştirdiğini düşünüyorum.

Bu ülke ne yanar dönerler gördü...Baliç,Revivo,Tümer yakın geçmiş zamandan örnekler.

PENNEARABIATA dedi ki...

@ quaresma7

görüşlerine saygı duyuyorum. ama birkaç birşey söylemek istiyorum.

Öncelikle Mehmet Topuz'u binkez izlemiş olman mümkün değil. hadi 100 diyelim o da belki. hadi bu espri tarafı olsun.

Sonrasında, "bu adam büyük takım futbolcusu, küçük takım değil. Fenerbahçe Topuz için küçük takım" demişsin. Bu blogu okuyan Fenerliler adına ayıp etmişsin diyorum. Bunu Mehmet Topuz'u çok sevmene verelim sadece.

Senin mantığınla yola çıkarsak o zaman yanlış takıma geldi Topuz. Milan'a gitmeliydi yok yok Barcelona, evet evet Barcelona'ya gitmeliydi. İnşallah gider bir gün ayrıca birşey diyemem.

Kayseri'de Tolunay'dan daha çok sözü geçerdi demişsin. Ben takımımda teknik direktörden fazla sözü geçen futbolcu istemem açıkçası. Daum'a da geçeceğini sanmıyorum ayrıca.

Bir de Kayserispor'dan Fener'e gelen, Türk futbolunda bana göre geleceğin en büyük yıldızlarından biri olan İlhan Parlak vardı. Sahi o ne oldu?

Quaresma7 kusura bakma ama senin deyiminle olağanüstü yanlış bir yorum yapmışsın. doğru mudur?

PENNEARABIATA dedi ki...

@ steven_stiffler

yaaa gördü tabii bu ülke haklısın görmedi değil. bu verdiğin isimlerin yaptıkları tüm dünyada da oldu. ama "1 hafta" gibi kısa bir süre içinde bir futbolcunun böyle davranmasına inanamıyorum ben. önce asla fenere imza atmam diyeceksin, bjk forması giyeceksin, bjk'liyim diyeceksin, sonra gözlerin pırıl pırıl fenere imza atacaksın. bu arada bu mafya olaylarını yazıyı yazarken bilmiyordum açıkçası, o da ayrı bir içler acısı konu ayrıca...

Fabio Luciano dedi ki...

fenerbahçe'nin mehmet topuz transferi üzerinden güç gösterisi yapmasına,birilerine bir şeyler ispat etmesine,had bildirmesine gerek var mıdır?

fenerbahçe büyük takımdır.bunu birilerine ispat etmek için böyle bir şeye gerek varmıydı?

adam çıkmış ben beşiktaşlıyım diyor.tamam kardeşim olabilir.git orada oyna.

şimdi illa çıktı demirören saçma sapan konuştu diye ona kapak olsun diye bu transferi alkışlamak bana hiç mantıklı gelmiyor.

aziz yıldırım eğer gerçekten kafasına koyduğunu yapabiliyorsa,inadı inatsa niye hala aragones ile uğraşıyor?

niye gönderemiyor?mesele para mı?ama kardeşim sırf sana adam ezik dedi diye 9 milyon veriyosun.bu adam seni toplamda 30 milyon belki daha fazla bir paradan mahrum bıraktı.göndersene...

inat etmesi gereken yerlerde bugüne kadar hiç inat etmedi.zico gibi adamı gönderdi.tuncay'ın,aurelio'nun gidişine göz yumdu.buralarda inat etseydin.her kafana koyduğunu yapıyorsun ya.zico diyorsun kardeşi vardı ondan gitti.aurelio diyorsun menajeri vardı ondan gitti.sen isteyince her şeyi yapabilirim izlenimi veriyorsun ama nedense bu işler hep sen nasıl istersen öyle oluyor başkan.fenerbahçe'nin menfaatleri hiç göz önünde değil.varsa yoksa senin egon.

senin zico'nun kardeşi ile ilgili sorunun ya da ne bileyim takımın disiplinsizliğ,samet'in antremanda şut çekmesi, bütün bunlar mıydı zico'yu gönderme sebebin her neyse.saha mı önemliyidi fenerbahçe'den onun menfaatlerinden.



takıma yabancı diye josico'yu alıyosun,maldonado'yu alıyosun sonra yabancı sınırlaması diyosun kalkıp topuz'a 9 kendisine 2,6 veriyosun,emre'ye verdiğini saymıyorum bile.

ne diyeyim aferin,bravo mu diyeyim anlamadım.

esas suçlu malum adam topuza gelince...

ne isa'ya yaranabildin ne musa'ya.öyle bi bok yedin ki zor temizlersin.

bjkmad dedi ki...

transferin başından beri o kadar çok saçmalayan oldu ki.
kendi kaptanını iplemeyip fenerle anlaşan kayseri kulübüne mi bakarsın.
futbolcuya köle muamelesi yapıp "benim olacaksın fıstık" diyen fenerbahçe'ye mi.
veya ben önce topçuyu ayartayım kulübü hallederiz diyen y.d ve saz arkadaşlarını mı.
y.d ve saz arkadaşlarından zerre hazetmesem de bu transfer sürecinde en masum olan tarafın onların olduğunu düşünüyorum.çünkü beşiktaş bizimle görüşmeden topçuyla görüştü demek yalan.senelerdir istiyor,geçen sene de 11 milyon verdi bu adama y.d . topuzla görüşmeden de kayseri başkanıyla görüştüklerini söylüyorlar.ya y.d yalan söylüyor ya da kayseri başkanı.ama en masum olmayanın hurma olduğunu düşünüyorum. ibb başkanının fb kongre üyesi olduğu, kayseri beldiye başkanın da aynı siyasi parti mensubu oldukları ve ticari ilişkileri gözönüne alırsak arkada çok daha kirli şeylerin döndüğünü tahmin etmek zor deil. dün geceki bağ evinde oldukları söylenen, validen milletvekillerine kadar bi sürü insanın hazır olması da bunun kanıtı.
aziz yıldırım'ın medyayı fenerbahçe'den daha iyi yönettiğini(!) de çok iyi görmüş olduk bu vesileyle.başta bu güne kadar gözümde saygınlığı olan ntv olmak üzere tüm medya aziz yıldırım'ın emrindeydi.buna güç diyebilirsiniz,ben kokuşmuşluk diyorum.
son olarak topuz konusundaki yorumlara aynen katılıyorum.1 hafta önce ben beşiktaş'lıyım diye açıklma yapıp fromayı giyen, sonra fenere imza atan topçu herşeyden önce adam deildir.adam gibi sözünde durup kayseri'ye dönseydi efsane olacaktı.şimdi kestane oldu.Türk futbolu için gerçekten başarılı olmasını temenni ediyorum,ama çok da mümkün gibi gelmiyor bana.
fener forması giyip sonra beşiktaş'a imza atsaydı inönü'ye nasıl çıkardı bilemiyorum.daha sahaya çıkmadan geri döndürürdük sanırım.
midesi kaldıran fenerlilere hayırlı olsun

bymete dedi ki...

hadi diğer takım taraftarlarını anlıyorum da fenerbahçeli arkadaşlar bu transfer de bile aziz başkana laf ediyorlar ya vallahi helal olsun. tutturmuşlar bir zico bir aurelio. bir de tuncay var tabi. onları da bu adam getirdi zamanında. hatırlamak lazım.

benim anladığım kadarıyla aziz yıldırım kendini zeki zanneden, fenerbahçe'den daha ne kadar fazla para tırtıklarım düşüncesinde olan çakal menejerlere karşı savaş veriyor yıllardır. bu olay da sırf menejerlere payını vermediği için bu kadar uzamıştır.

mehmet topuz fenerbahçemize hayırlı olsun. yıldırım demirören de bir bardak soğuk su içsin. o bütün alangirli işlemlere rağmen - forma giydirmeler,anne babaya açıklama yaptırmalar, vs.. - o ezik lafını etmeseydi belki de bugün topuz beşiktaştaydı.

Mutu dedi ki...

güzel bir haber eline sağlık ali abi.Benim söyleceklerimin çoğunu söylemişsin fakat ekleyeceklerim şunlar.Çok iyi futbolcu lafına tamamıyle katılmıyorum öyle olsa zaten A Milli takımda banko oynardı bu bir ikincisi geçen sene bonservisi daha pahalıydı bu sene ucuza gitmemesi için kayseri yönetiminin istediği oldu ve istediği ucuza gitmemesiydi 18 trilyonluk bir adam değil altın olsa kefeye koysak o kadar etmez..abisini ve babasını yakından tanırım kızılcahamamda beraberdik çok iyi bir ailesi var.Herneyse şimdi soruyorum daum yabancı kontenjanını kaleci ile doldurmak hayatta istemiyor şimdi oldu diyelim beşiktaş volkanı aldı?Bunun Türk Futboluna katkısı nedir?Bir kayserisporun çıkarı yüzünden transferlerin böyle bir hal alması bizlere hiç bir fayda sağlamayacak..Gene kaybeden Türk Futbolu oldu..

Chameleon577 dedi ki...

Olaylarin asil sorumlusu, yaptigi "ezik" aciklamasiyla bu isi govde gosterisine donusturen karismasina sebep olan Yildirim Demiroren'in sucudur.Suleyman Hurma'nin da pek tekin bi adam olduguna da inanmiyorum ya neyse.. bymete'ye katiliyorum. Aziz Yildirim'in egosunun ne kadar yuksek oldugunu butun Turkiye biliyor neredeyse, ama kalkip buyuk bi takimin baskani senin klubunun prestijini asagilayacak aciklamalar yapiyor ve bu is bir transferden cok guc gosterisine donusuyor. Fenerbahce'liyim, transferin olmasina sevinmedim degil ama bu kesinlikle Mehmet Topuz'u istedigimden degil, sadece prestijimizi kurtardigimizdandi.

beckham07 dedi ki...

@ pennearabiata
şahsen demirören'in açıklamarından sonra bu transferi istedim yoksa fener formasını giymesini istediğimden değil hatta daha önceki bi postta sölemiştim karakterini beğenmiyorum diye ama yorumuna saygı duyarak bişeye değinmek istiyorum.

birincisi vasat bi futbolcu olmadığı çok açık kaç senedir herkesin beğendiği bi futbol oynuyor ve bu ligin en iyi türk oyuncularından biri izlemediğinden değil büyük olaslıkla karakteri yüzünden bu yorumun diye düşünüyorum futbolu vasat değil gayet iyi. Artı menajer şişirmesi demişsin çok yanlış bence. menajer sayesinde değil tamamıyla iyi futboluyla buralara gelmiştir. büyük takımlarda oynamayı şuan üç büyüklerde oynayan birçok futbolcudan çok çok fazla haketmiştir.

ikincisi ilhan parlak vardı demişsin ama ikisi çok çok farklı mehmet topuzla ilhan parlak'ı kıyaslamak çok yanlış. mehmet'in kayseride yaptığının %10unu yapmamıştır ilhan parlak. mehmet büyük takımda oynamayı ilhandan çok önce haketmiştir. ondan kalitelidir futbol bakımından.

üçüncüsü aziz başkan büyük transferler yapmıştır, topuz için uçakla gitmek ters gözükebilir ama demirören'in fenerbahçe kulübüne ezik demesinin faturasını iyi ödetmiştir. çok güzel ders vermiştir gidip alıp getirerek. kiminle aşık attığını öğrenmiştir umarım. bu işler 'beşiktaşa hayırlı olsun' diyerek konuşmakla olmuyor. konuştun mu bitecek iş.

dördüncü olarak da katıldığım noktaları söylemek istiyorum. evet bu topuz transferi içimize sinmedi, tam bi yanar döner, karaktersizin teki.

Quaresma7 dedi ki...

:) Tolunaydan daha çok sözü geçmesi topuzun olumlu olan değil olumsuz olan yanı bende bundan farklı birşey söylemedim zaten. Bunu büyük denilen hiçbir takımda yapamayacağı için artık olumsuz özellik hanesine yazılmıyor topuzun. Bu tarz egoları olduğu için küçük takım topçusu olamaz zaten. Türkieyde ki büyükler içinse birkaç kumaş büyük ki nasıl olsa görülecek bu. Ayrıca kimseye ayıp etmişliğim yok FB-GS-BJK'nin büyük takım olmadığını gösterecek yüz tane farklı şey bulurum. Zicoyu kovmalarından, 3 senede 12 teknk direktör değiştirmelerinden, pafla çıkıyoruz deyip laflarını yemelerinden, arkasındayız deyip 2 hafta sonra kovmalarından, -futbolu çok bildiğini sanıp- ne aurelio ne de bir başkası fenerbahçeden büyük değildir demelerinden -ki tek başına aurelio fbden büyüktür.-

Ve merakımdan soruyorum. Fenerbahçeden büyük bir takım söyleyin denildiğinde aklınıza ilk milan, barça, liverpool... mu geliyor? Aston villa, Porto, Everton, Stutgart, Bordeaux, Lisbon vs. fenerbahçe ve diğer türk büyüklerinden daha mı küçükler gerçekten? Gülmek için uygun bir zaman.

Quaresma7 dedi ki...

Özür dileyerek birşey daha ekliyorum. İlhan'ın nerede olduğunu aziz başkana sormalısınız. 10 senedir Semih'in nerelerde olduğunuda sorabilirsiniz ek olarak..!

Bu takımlar türk futbolcu öğütmekten başka birşeye yaramazlar. Oyuncuları ya kulübeye atarlar paslansın diye, ya da paslanmayacak bir oyuncuysa elinde tutabildiği kadar tutup asla satmazlar. Bir kulüp gelir x milyon euro verir, bizimkiler 1.5x isterler. 1.5x verince 2x olur o fiyat. Çok biliyorlar di mi doğru... Bu büyük!! takımlarımızın avrupaya 5 milyon $'a satabildiği 1 adet oyuncu bilir misiniz? Gerçekten büüykler. Allah'tan Tuncay, Caner, Tugay, Kaş, Nihat gibi akıllı oyuncularımız varda kaçıp kurtardılar kendini bu kocaman büyük takımlarımızdan. Gökhan Gönül'de hala takımı için sakat sakat oynamaya devam etsin, Arda'da galatasaray aşkıyla yanıp tutuşmaya.. Sonu GS aşkı için çıkık kolla uefa finali oyanayan bülent korkmazdan farklı olmaz.

Çok büyük takımlarımıza ve sana saygılar sayın Okancı.

KP dedi ki...

@bymete

İşte bak en son cümlende kendi kendinle çelişiyorsun. "Ezik demeseydi Beşiktaştaydı"Bir başkanın lafına karşılık yapılan transferi mantıklı bir çerçeveye sığdırmak mümkün değil.

Topuz bu kadar para edecek adam mıdır? Hayır. Yoklukta var olan şanslı bir adamdır Topuz.
Yabancı sınırlaması yüzünden oynatman gereken Türk futbolcu en iyisi olması gerekir. Şu an düşününce, Gökhan Emreciksin iyi topçu diye düşünülüyorsa Topuz hakkaten 10 gömlek üstündür.Ama işte kriter budur maalesef. Gerçek olan bu.

Rıdvan'ı, Oğuz'u, AYkut'u hele Turan'ı ve Selçuk Yula'yı seyretmiş benim gibi bir adam Topuz'a adam demez.

Bu adama bu kadar para verirsen Aurelio ile 10 yıllık sözleşme yapabilirdin. Tuncay zaten gidecekti. Onu dahil etmemek lazım. Bu transferle anlaşılıyorki para sorunu hiçbir zaman yok. Eeeeee??? Ya arkadaş o zaman niye hakedene vermiyoruz?

Çünkü başkan birilerine bişeyleri kanıtlamak için varını yoğunu koyuyo. Sonuç manevi tatmin. Ya biz? Biz neyiz ki? Onun gözünde müşteri. Evet futbol sektörü artık çok ciddi profesyonel şartlar içermektedir. Ama futbolu asıl sevmemizin sebebi bu transferler, şahane formalar, muhteşem stadlar değildir. Aşktır, saygıdır, umuttur, tutkudur, çubuklu formayla çıkış tünelinde gördüğünde heyecanlanmaktır, ağlamaktır. Başka türlü bişeydir.

Ama hiçbir zaman sidik yarışı değildir.

Taraftar olmak ayrı. Gönül vermek ayrıdır.

fatih dedi ki...

ali abi harika bir yazı yazmışsın elini sağlık...
ikincisi bu büyük takım topçusu küçük takım topçusu olayına giren arkadaşlar şunu unutmasınlarki şu an ülkemizdeki takımların yaptıkları transferlerle yurtdışında liglerinde kafaya oynayan takımların yaptıkları transferlere bakarsanız büyük takımın nasıl olduğunu daha net ortaya çıkmaktadır, mesele türkiye liginde şampiyon olmaksa zaten bunun için bu kadar kavga gürültüye gerek yok çünkü türkiye liginde ki hiç bir takım şampiyonlar ligi kupasını alamayacaktır!! üçüncüsü kesinlikle "objektif olarak söylüyorum" fenerbahçe artık aziz yıldırımdan kurtulmalıdır çünkü sürekli istikrardan bahseden bir adamın bu kadar istikrarsız teknik direktör ve futbolcu tercihleri yapması sizce de düşündürücü değilmi( takımlarımızın başarılarının önündeki en büyük engeller rakiplerimizden çok kendi yöneticilerimizdir bunu unutmayalım) ?

tactico dedi ki...

FB'nin transferin başından beri etik davrandığı üzerine kamuoyu yaratan medya,Aziz Yıldırımın KELEBEK İbrahim lakaplı İbrahim CİNGİ'yi yanına alıp Kayseriye gitmesi ile ilgili tek satır yazmaz.

hadesperado dedi ki...

"kelebek"leri, bağ evlerini, vekilleri, valiyi geçtim... onlar zaten güzel ülkemin çok bilinen manzaraları da; topuz'un sırıtışları midemi bulandırdı.

bir de bugün kendi ağzıdan olduğu iddia edilen bir haber çıktı, "bjk formalı fotolar fotomontajdı" diyerek...

"kurtlar vadisi gesi bağları"ndan beklenen bir aforizma...

ligtv de cin olmadan adam çarpıyor, kelebek operasyonu falan... bu arada ntv-ntvspor, fbtv'nin yan kuruluşu mu oldu?! bilgisi olan varsa bi yazıversin.

Çok şükür bu transfere kıyısından köşesinden bulaşmamışız...

seanpenn dedi ki...

mehmet topuz resimde bana maldonado yu anımsattı umarım sonu öyle olmaz
forza cim bom :)

seanpenn dedi ki...

http://fanatik.ekolay.net/Fanatik/images/Article/2008/1/7_197070_mladoB.jpg

erdersson dedi ki...

ali abi yorumuna katılmıyorum.mehmet topuz saf anadolu çocuğu olmasından faydalanılmak istenmiştir.mehmet 3 büyüklerde oynamak istemiştir.managerleride bunu kullanmıştır.madem 3 büyüklerde oynamak istiyorsun bjk de oyna demişlerdir managerleri.managerlerin para kazanma hırsı bu legal olmayan forma geçirme ve beşiktaşlılığı ortaya çıkarmıştır.bence fenere transfer olması daha iyi olmuştur.herhalde bundan sonra managerler futbolcu ayartarak transfer yapamanayacaktır.bjk yönetimi bundan 20 yıl önceki transfer yapma uygulaması yapmıştır.ama bu hülle başarılı olamamıştır.zaten mehmetin managerlerinin yanındaki yüzündeki ruh hali ile fenere imza atarkenki ruh hali her şeyi belli ediyor.managerlerin yanında korku stres ile yapılan açıklamalar.yüzüne vuruyor.kısacası mehmetin saf anadolu çocuğu olma halini sömürmek ve bundan fayda sağlamak amacına ulaşmamıştır.

gunahkargecelerintovbekarcocugu dedi ki...

Ali Abi ellerin dert görmesin, yazmak istediğin düşündüğüm ve yazamadığın bir şeyi de ben ekleyeceğim, daha 3 gün önce Beşiktaş forması ile çıkıp ben doğuştan beri Beşiktaş'lıyım, anlaşılmazsa da 1 yıl oynamam, başka yerde oynamam, diyen birisini Fenerbahçe taraftarı nasıl hazmedecek merak ediyorum ben. Gerçi söz konusu olan Fenerbahçe taraftarı, neyse.

Manu dedi ki...

sıkıyorsa juan figer'i çıkarsın aradan aziz bey.öyle atıp,tutup lafları yemeyecek.
hani nerde menajerleri bitiyordu,futboldan temizliyordu,basın toplantısı falan yapıyordu?
türk futbolu agzına kadar pislige batmış durumda,bunun mimarlarından biri olan aziz yıldırım kimseye etik,ahlak,edep dersi verecek durumda değil keza demirören de değil.
yalnız kimse kusura bakmasın genel taraftar profiline bakarsak kimin kime biat ettiği ve itiraz ettiği çok açık.
o yuzden aziz yıldırım'ın her yaptığını onaylayan arkadaşlar beşiktaş yönetimine ses çıkarmasın.biri siyah yanıysa,digeri beyaz değil merak etmeyin.
topuz'a gelirsek ali abi kusura bakma ama hayatında kayserispor'dan başka takımda oynamamış futbolcu nasıl küçük takım oyuncusu olur anlamadım.hele bir gelsin oynasın görelim.
kabiliyetleri üç büyükte oynayacak düzeydedir.efsane olur olmaz demiyorum ama bu takımlarda her zaman yer bulur hatta, joker olur takımında.bekleyelim görelim derim ben.karakteri hakkında konusmak istemiyorum valla bu kadar mafyatik ilişkiler içinde ben olsam nasıl davranırım onu bile bilemem.bu olay basit bir transfer olayını aştı resmen.
ayrıca sunu eklemek de fayda var aziz yıldırım egolarının esiri ise f.terim egolarının mürididir.seçtiği milli takım kadrosunda olup olmamak degerinizi arttırıp azaltmaz.
son olarak bjk,fb ve gs büyük kuluptür.kimsenin şüphesi olmasın.hele yapılan yanlışlıklar büyüklüğü kulüp bazında etkiliyor deyip (topuz'u geçtim.) otoparkta arkasındakilerden aldığı güçle kavga çıkartan biri,bir kulüpten nasıl büyük olur anlamam mümkün değil.

fuleliyorum dedi ki...

iki tarafa hayırlı olsun ama fener bu transferin hayrını görebilecekmi o merak konusu...İnşallah Kayseridekinden daha iyi bir Topuz izleriz fakat bundan önceki oyunculara bakarsak Fenerbahçe malesef Türk futbolcuları öğütmekten başka birşey yapmıyor

varol döken dedi ki...

kombine 700 TL, mehmet topuz 9 milyon euro... ben bu transferi daha yorumlamam arkadaş, gelir gider dengem bozuk...

Murat1905 dedi ki...

Mehmet Topuz, Şükrü Saraçoğlu stadındaki ilk golünü serbest vuruştan Twente'ye attı ve tüm tribünler 'Topuz' diye inledi, soyismini değiştirtsinler demiştim. Bunun yanında Fenerbahçe formasında sarı-kırmızı UEFA logosunu kullanmak zorunda kaldı. Bu kadar eziyet fazla değilmi bu cefakar taraftara :)