13 Şubat 2009 Cuma

WEMBLEY'DEKİ İLK MAÇA BEN DE GİTTİM

Selam millet ben Ali. Hep bu yüzyıldaki televizyon anılarımı anlattım sizlere, şimdi biraz daha geçmişe gitmekta fayda var. Tarih 28 Nisan 1923. Daha Türkiye'de cumhuriyet ilan edilmemiş, edilmesini bekliyoruz. Savaştan sonra İngiltere'ye geldik benim pederle. Londra tarihi günlerinden birini yaşıyor. Babamın berber dükkanında çıraklık yapıyorum. I. Dünya Savaşı çoktan bitmiş, ekonomi toparlanmaya çalışıyor. Bizim işler de kesat, babam bazen siftah yapamadan kapatıyor dükkanı.

O gün sabahtan dedimki babama "Babacığım bugün Wembley Stadı açılıyor. Gidicez di mi maça?" Babam yüzünü ekşitti; "Cepte para yok olm nasıl gidicez." "Ya baba sen gel benim arkadaşın bir köfte arabası var. Hastaymış evde yatıyor bana verdi bugünlük arabayı. Maça kadar satarız köfteleri sonra da karaborsadan alır bileti gireriz maça." Biliyorum babam benden daha çok gitmek istiyor maça. Hasta Bolton taraftarı. FA CUP finali oynanacak Bolton ile West Ham arasında. Öğleye doğru baktık herkes indiriyor kepenkleri, kapatıyor dükkanları. Babam da geldi mi gaza.

"Yürü lan velet gidiyoruz."


Acayip mutlu oldum anlatamam. Bu tarihi günü yerinde yaşayacağım ve Wembley'in önünde köfte satarak tarihe geçen ilk Türk olacağım. Stada bir gittik anam anam insan seli. Millet akıyor. Ben diyim 100 bin, siz deyin 200 bin kişi var. Benim ve babamın gözde sterlin işaretleri belirdi. Akşama kadar acayip satış yaptık. Londralılara tükürük köftelerini teker teker yedirdik. Ceplerimizden artık paralar taşıyor. Bizim köfteler bitti. Saate bir baktım maçın başlamasına 10 dakika kalmış. Etrafta karaborsacı arıyorum harıl harıl ama daha böyle bir kavram türememiş stad çevresinde. Nerden aklıma geldiyse! O sırada babam seslendi bana kalabalığın arasından.

"Lan olm gel buraya ne karaborsacısı. .iktir et! Gel ben seni sokucam stada"


Aaa bir baktım koca koca adamlar bir yere tırmanıyor. Babam çıktı önden çekti beni yukarıya. Kale arkasında zar zor bir yer bulduk. Bolton da West Ham'a 2 tane takıp kupayı kazanmaz mı! Babam acayip mutlu oldu. Hem babamın cebi para doldu hem de tuttuğu takım Wembley'deki ilk maçı kazanıp kupayı kaldırdı. O gün bugündür hiç unutmam yüzümde bir tebessümle anarım o zamanları!

3 yorum:

Murat Basboga dedi ki...

Alican super olmus devamini da bekleriz, İngiltere anilarinin :-)

Sencer Yücel dedi ki...

Nedeninin anlayamadığım şekilde "Anılar" olarak etiketlenmemiş bu anı. Yalnız belirtmek isterim ki Wembley'in en tarihi günü 28 Nisan 1923 değil, 12-13 Temmuz 1986, Queen konserleridir...

PENNEARABIATA dedi ki...

@talento

etiketlendi :)