26 Nisan 2009 Pazar

VALENCIA 2 - 2 BARCELONA (HAYAT TUHAF)

Bundan önceki Valencia-Barcelona maçını NTV'de ben anlatmıştım. Habertürk'e transfer olmadan önce anlattığım son maçlardan biriydi. 2007 Aralık ayının ortalarıydı galiba. Habertürk'e geçerken bir süre kolay kolay 90 dakika canlı maç anlatamayacağımın farkındaydım. Bu yüzden hep içimde kalan birşeyi yapmaya karar verdim; İspanyol ya da daha çok Güney Amerikalı spikerler gibi topun ağlarla buluştuğu anda uzun uzun "Gooooollllllllllllllllll" diye bağırmak. Kafaya koymuştum. Bunu bu maçta yapacaktım. Daha 13. dakikada Messi'den topu alan Eto'o ceza sahasında çalımlarla topu rakiplerinden söktü ve kaleci Canizares'i mağlup etti. Ben de amacıma ulaştım. Sağlam bir goooooolllllll çektim.(Maçın gollerini buradan izleyebilirsiniz, benim anlattığım değil ama)

Hayat tuhaf ve sürprizlerle dolu işte! Benden sonra NTV'de Valencia-Barcelona maçını anlatan spiker Ercan Taner oldu. Sesiyle büyüdüğümüz, maçları O'nunla sevdiğimiz Ercan ağabey. Maçlara ayrı bir hava kattığı ortada. Dünkü maçın genelinde yine maç içindeki çıkış ve inişleri ses tonundaki ustaca oynamalarla aktardı bize.

Bir ufak not da Barcelona'nın 2. golünde yaşananlarla ilgili aktarmak istiyorum. Valencia kalecisi Cesar resmen bizi yemeye çalıştı. Sol kanattan gelen ortaya zamanlama hatası yapınca ne topa sahip olabildi ne de tehlikeli bölgeden yeterince uzaklaştırabildi. Henry topu ağlara gönderince de yerden kalkmayıp sakatlanmış ayakları yaptı. Valencia kaptanı Marchena da yan hakeme sallıyordu golden sonra, faul vardı diye. Halbuki İspanyol rejisi pozisyonu ve Cesar'ın yakın plan görüntülerini defalarca gösterdi. Çok açık bir şekilde faul yoktu, varolan tek şey golün Cesar'ın hatası yüzünden geldiğiydi. Sonra da topallayıp kenara beni çıkartın şeklinde hareketler yaptı, ama top ona geldiğinde de degajını yaptı! Ercan ağabeyden sadece İspanyol rejisinin anlatmak istediğine tercüman olmasını beklerdim. Orada biraz golün heyecanına kaptırdı galiba kendini. Ama dediğim gibi güzel bir maçtı. Ercan ağabeyin ağzına sağlık! Real Madrid bu akşam kazanırsa puan farkı El Clasico öncesi 4'e inecek ama ben Sevilla'nın yenileceğini düşünmüyorum.

2 yorum:

@pi dedi ki...

Ercan Taner hakkındaki yorumunuza üzülerek katılamayacagım. Artık ne sesi eskisi gibi ne de anlatımmı. Özellikle barcelonanın ilk golune düzdügü metiyeleri anlayabilmekte cok zorluk cektim. Oysaki vasatın üstünde bir goldü sadece bence. Ayrıca ses performansında da cok büyük düsüs var.

Sacit Tekin dedi ki...

Ali abi,

Spikerlik tekniği falan bilmem haliyle ama Ercan Taner'in radyo spikeri gibi maç anlatmasına dayanamıyorum. Bir insanın sırf ses tonu iyi diye güzel maç anlatıyor etiketi taşıması ne kadar doğru?

Bir Okay Karadan, bir Murat Kosova bir Ali Okancı bir Osman Sakallıoğlu'nun izleyiciler ile bilgi paylaşarak anlattığı maçların tadını almak mümkün değil Ercan Taner'in maçlarından, yıllar geçse de alınacağını zannetmiyorum

Digitürk gibi lig maçlarını yayınlayan kanallarda gider bu tür maç anlatımı ama NTV de çok daha farklı türe alışmışken bu anlatım açmıyor beni ve eminim bir çoklarını...